Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wat heb jij vandaag aan je fiets gedaan? - Pagina 11 - Forum Wereldfietser

Wat heb jij vandaag aan je fiets gedaan?

204 berichten
Onderhoud aan Shimano Click’r pedaal PD-T400 vanwege speling in de as.
Gelijk de pop-up pedaalkooi aan één kant verwijderd.

Na 19.500 km de Continental Contact Urban buitenbanden vervangen door Panaracer Pasela PT.

Restrap Bumper Bar gemonteerd, wist tot voor kort niet van het bestaan.
J de Groote schreef:
wo 03 jul, 2024 12:59
Restrap Bumper Bar gemonteerd, wist tot voor kort niet van het bestaan.
Ik ook niet. Lijkt me wel prettig als je geen ruimte voor een rekje hebt en de tas alleen aan het stuur hangt te bungelen.

Ben wel benieuwd hoe 'ie bevalt en of 'ie die €40+ waard is.

Dank je voor de tip. :)
non-fixie schreef:
wo 03 jul, 2024 20:04
J de Groote schreef:
wo 03 jul, 2024 12:59
Restrap Bumper Bar gemonteerd, wist tot voor kort niet van het bestaan.
Ik ook niet. Lijkt me wel prettig als je geen ruimte voor een rekje hebt en de tas alleen aan het stuur hangt te bungelen.

Ben wel benieuwd hoe 'ie bevalt en of 'ie die €40+ waard is.

Dank je voor de tip. :)
De bumper bar is, oneerbiedig gezegd, een ‘überarbeitete’ omgekeerde koplamphaak, zoals de traditionele haak die ooit onder de bovenste balhoofdmoer vastzat. Het is een mooi gemaakt accessoire. Ik kon de gadget voordelig aanschaffen; de adviesprijs van 48 euro zou ik er niet voor over hebben
J de Groote schreef:
wo 03 jul, 2024 20:45
De bumper bar is, oneerbiedig gezegd, een ‘überarbeitete’ omgekeerde koplamphaak, zoals de traditionele haak die ooit onder de bovenste balhoofdmoer vastzat. Het is een mooi gemaakt accessoire. Ik kon de gadget voordelig aanschaffen; de adviesprijs van 48 euro zou ik er niet voor over hebben
Dank je. Dat bevestigt mijn vermoeden. :wink:

Belangrijkste bezwaar dat ik zou hebben is dat de tas nog steeds aan het stuur hangt, en dus mijn handen in de weg zit bij een smaller stuur. Ik ben toch wel erg gehecht aan mijn trois positions, heb ik gemerkt.

Als alternatief heb ik onlangs een tweetal exemplaren van de Vélo Orange decaleur gekocht. Met ~€40 per stuk nog steeds niet heel goedkoop.

Het is de bedoeling om één kant permanent aan de tas te bevestigen, maar de tas er gewoon met de riempjes aan vastmaken heb ik getest, en werkt ook prima.

De maat van de fiets is wel mede bepalend voor het succes:

Afbeelding

Hét grote voordeel van dit systeem is dat je je tas zó van de fiets pakt zonder iets los te hoeven maken, en dat hij toch heel stevig verankerd is tijdens het rijden.