Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Advies gevraagd bij fietskeuze - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Advies gevraagd bij fietskeuze

Maarten_ schreef:ik ben uiteindelijk een Gazelle Torrente tegengekomen, die ik met korting kon kopen, aangezien het model uit productie is. Ik heb hier een achterdragertje op geschroefd, evenals een slot. Ik ben ondertussen weer terug van onze fietsvakantie. We hebben ruim 300 kilometer gefietst, wat in de ogen van de echte wereldreizigers natuurlijk niks is, maar voor mij en mijn vriendin was het een aangename kennismaking van het reizen/kamperen met de fiets.

Ook na de vakantie zijn de eerste sportieve kilometers gemaakt op de veluwe en hoewel het algemeen wegkilometers zijn, ben ik met het hobbelige asfalt en de vele kuilen toch wel blij met de verende voorvork.
Ik heb dezelfde Torrente inmiddels drie jaar en heb er onder meer in India, Italië en Cuba mee gefietst (ook onverhard). De experts zullen zeggen dat die 28 spaken onverantwoord zijn en in theorie hebben ze beslist gelijk, maar ik heb er helemaal geen malheur mee. Dat geldt ook voor die goedkope voorvork, die toch net een beetje extra comfort geeft, zelfs met 42 mm banden.
En zo heb je dan voor pak hem beet 600-700 euro toch een heel aardige fiets waar je jarenlang plezier van kunt hebben.

Mitch schreef:Oeh ... fanboys :twisted:

Vergeten jullie niet het belangrijkste aan de fiets : "status" :lol:
Moet altijd erg lachen om de WT's die je tegenkomt als je een rondje nederland fietst, de meesten hebben nog nooit een gravelpad gezien !
Een soort van PC Hooft tractor.