Additionally, paste this code immediately after the opening tag: verkopen en kopen of houden en verslijten? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

verkopen en kopen of houden en verslijten?

Schlauch schreef:
m-gineering schreef: Deze fiets is een typische representant van wat wat in grote volumes de Nederlandse markt in wordt gedrukt. Niks mis mee, je moet er alleen niet op willen fietsen, laat staan mee op reis willen gaan ;)
Sorry dit vind ik een te algemene recensie.
Op deze soort fietsen zijn we allemaal met een schop onder ons kont groot geworden.
Bovendien excelleert de categorie reisfietsen ook niet.
:D
Jac
Ik niet.

En ja je hebt gelijk, op dit soort fietsen hebben we het geleerd, in een vlak landje waar je meer te maken hebt met regen en wind dan een echte serieuze helling (tenzij je in zuid-limburg zit) en dus zijn die fietsen in dit landje ook goed genoeg; maar al heel snel niet meer als je de grens over gaat.

Dus daar maakt een reisfiets wel degelijk het onderscheid. Dat je dan gaat zeggen tegen iemand die meer van fietsen afweet dan de meeste nederlanders bij elkaar, dat er geen verschil is, bevreemd me. Ik zou zeggen koop zijn boek Vakantiefietsen, en heb veel lees plezier. :wink:

ruth schreef:V-brakes

@ haike en de rest: ik ben al een tijdje aan het uitzien naar een tweedehands reisfiets, maar vind geen die groot genoeg is (ben zelf 1m83)
Oeps... dat zou inderdaad wel eens lastig kunnen zijn. Maar in dat geval (je lengte dus) zou ik zeker alleen nog maar gaan zoeken naar een herenmodel. Maak je ook iets meer kans om er een te vinden. Hoe groter een frame is/moet zijn; hoe meer het aan stijfheid aan het inboeten is, en bij een dames model is dat al helemaal het geval.
ruth schreef:en idd, ik heb de smaak (zwaar) te pakken!*
Mooi zo! en nou nog een goede fiets vinden!! :lol:
Schlauch schreef:
m-gineering schreef: Deze fiets is een typische representant van wat wat in grote volumes de Nederlandse markt in wordt gedrukt. Niks mis mee, je moet er alleen niet op willen fietsen, laat staan mee op reis willen gaan ;)
Sorry dit vind ik een te algemene recensie.
Op deze soort fietsen zijn we allemaal met een schop onder ons kont groot geworden.
Bovendien excelleert de categorie reisfietsen ook niet.
:D
Jac
Kan me geen fietsen herinneren met een 'lichtgewicht' aluminium frame dat meer weegt dan een simpel stalen, verende voorvorken die niet veren, verstelbare stuurpennen, plastic afdekkappen die na 5 jaar alleen maar sores geven, zadels die lek raken.....