Additionally, paste this code immediately after the opening tag: plaats reserve fietssleutel(s) - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

plaats reserve fietssleutel(s)

Een goedgekeurd ringslot op mijn mtb, nou nee.
Overigens heb ik een kabelslot met (2) sleuteltjes. Het was maar een suggestie...

In mijn stuurtas heb ik altijd de reservesleuteltels van mijn partner bij de andere belangrijke zaken en zij heeft mijn reservesleutels. Mijn andere fietssleuteltje in m'n broek of jaszak.
Als ik alleen fiets heb ik ook de reservesleutels in mijn stuurtas.
Je moet natuurlijk een bepaalde discipline en/of tweede natuur ontwikkelen om die tas altijd bij je te houden. Tas nooit uit het oog verliezen, bij sanitaire stop in een cafe o.i.d. de tas altijd meenemen en niet je partner er mee opschepen en op een terras de band om een stoelpoot leggen zodat hij niet meegegrist kan worden.

Ronald

willem.megens schreef:Ik stop 'm gewoon in de portemonnee: die wil ik nl echt niet kwijtraken!
Idem. Doch heb ook een neportemonnaie met een briefje ....voor de boeven mee.

Toiletzak, zo heb je hem ook steeds bij als je gaat douchen.
Trouwens mijn geld wat ik niet meteen nodig heb gaat daar ook in, waterdicht in zo'n minigrip zakje.

Er bestaan ook broekriemen met aan de binnenzijde een vak dat kan worden afgesloten een rits. Bedoeld om bv kopie van je paspoort of geld in te stoppen, maar een fietssleutel moet ook wel passen.
Te koop bij de ANWB, zie https://webwinkel.anwb.nl/published/web ... em.nl.html
Misschien niet ideaal tijdens het fietsen met een koersbroek, maar dan kan je hem gewoon in de tas stoppen. 's avonds prima als riem te dragen met een gewone broek.