Goed idee Freek !! Laten we het bestuur dan ook maar gelijk afzetten als we toch bezig zijn !! [/quote]
Ik sta hier absoluut niet achter en vind dit ook niet aan de orde.
Het bestuur heeft gezegd de dialoog aan te gaan en open te staan voor alle argumenten.
Vanuit ervaring weet ik dat besturen geen eenvoudige taak is. Vanuit de zijnlijn komen vaak verwijten.
Een ding is zeker: je kunt als bestuur het nooit iedereen naar de zin maken. Een vereniging is Nederland in het klein:er zijn altijd wel verschillende meningen.
Ergenissen zijn er altijd geweest en zullen er altijd wel blijven.
Van belang bij een vereniging is een breed draagvlak voor een voorstel.
Als tijdens een ledenvergadering in de rondvraag een aanwezig lid iets vraagt aan het bestuur, dan siert het een bestuur als het reageert om daar naar te kijken.
Als vervolgens een van de bestuursleden in een poll op het forum onder "streng beleid" formuleert : "Dit houdt in dat ook de mensen die een boekje uit eigen beheer uitgeven, dit niet meer in hun voetnoot mogen zetten".
En de uitslag van de poll is 12 gebruikers voor "streng", 37 voor "gematigd" en 17 voor "tolerant" met in totaal 65 reacties van de ca 3500 geregisteerde gebruikers, terwijl andere polls veel meer reacties opleveren.
Dan vind ik dat het bestuur een andere keuze had moeten maken.
Laten we het hebben over de inhoud en niet in de sfeer van afzetten of dan zullen er leden zijn die hun lidmaatschap opzeggen.