m-gineering schreef:
Sorry Eric, maar;
Ik wil geen kettingkast op mijn fiets
most zulf waiten
, maar is er wat mis met de mogelijkheid te kiezen?
Juist, dat wil ik zelf weten, daarom breng ik het ook ter berde, want voor €3000,-/3500,- wil ik wel zelf kunnen bepalen wat ik erop wil, dat zie je helemaal goed.
" " " Rohloffnaaf die wel heel goed is, maar die ik in India nog zo snel niet gemaakt zie worden. Een XT deralieur is goed genoeg
je slaat iets belangrijks over, eerste vraag die je je moet stellen is welke aandrijving je in India zo snel stuk ziet gaan. En het belangrijkste Rohloff voordeel is volgens mij nog altijd het simpele ' je geeft een zwengel en er komt wel de juiste versnelling uitrollen" schakel comfort
Daar heb ik zo mijn twijfels over, alles kan kapot, dus ook Rohloff, misschien minder snel dan een derailleur. Maar de gemiddelde LX gaat ook wel 15000 km mee (als het niet meer is) en de daar bij behorende prijs vind ik in verhouding, dus ik zou niet weten wat voor een compromis ik daar sluit. En ik denk dat ik die LX sneller tegenkom in India dan die Rohloff.
Ik hoef ook geen hydrolic op mijn fiets,ook hier gelt; LX of XT is goed genoeg.
Ik zou in jou geval ook eerst prioriteit aan een spellingschecker geven
Ik zal de laatste zijn die beweert dat ik correct spel; en er zijn er meerdere die me hier reeds op gewezen hebben, maar het heeft ook wel een hele specifieke achtergrond bij mij, maar ik zal je tip ter harte nemen. Maar afgezien daarvan, is het een opmerking die afleidt van het onderwerp, en jou inschattende begrijp je ondanks de spelfouten, volgens mij donders goed wat ik geschreven heb.
En met een marathon XR band is niks mis.
behalve dat die een goedlopende fiets in een dood paard veranderd?
Dan zou je moeten gaan meten of een en dezelfde berijder, op dezelfde fiets, meer energie kwijt is bij het halen van dezelfde snelheid met Marathon XR dan met banden van een andere firma. Maar ik ben er redelijk tevreden mee, en als ze "op" zijn sluit ik niet uit dat ik wat anders ga proberen, in die zin durf ik 100% op jouw advies te vertrouwen, maar het zou me verbazen als ik plots twee keer zo snel in Santiago zou staan
Ik hoef ook niet speciaal een frame waar een B.A. tussendoor past. Als ik voor vering kies zou ik eerder aan een thudbuster gaan denken.
een verende zadelpen is meer voor de grotere hobbels, maar negeert de kleinste rimpels die een band wel gladstrijkt.
Ik geloof je onmiddelijk, als je zo in de details treed, maar mijn keuze is dat ik dat soort hobbels laat voor wat het is, en zoals ik wel eerder schreef, liefst de boel op 6 bar te zetten.
En dan kom ik toch op een andere prijs uit denk ik zo.
ander budget is een ander compromis ('compromisloze fietsen' is de domste opmerking die een verkoper maken kan)
Dat versta ik dus ook onder winkelpraat; compromiloos
Ik vindt het toch een beetje winkelpraat van je.
tja, fietsliefhebbers vergeten heel snel de prijs en onthouden het gelazer wat ze met mindere spullen hebben !
Ik heb gelazer gehad met mijn velgen, zoals je weet. Maar ben nu uitermate tevreden, het enige minpuntje op mijn fiets wat in mijn subjectieve zienswijze overblijft is die domme 11 tands op de cassette, maar ook dat valt nog wel op te lossen. En verder ben ik bang dat niet alleen fietsers de vervelende dingen onthouden, maar heel veel mensen,