Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vragen over varia paklijst - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Vragen over varia paklijst

Mij bekruipt het gevoel dat deze adviezen sowuieso te laat gaan zijn, en je pas op je reis gaat meemaken wat je wel of niet nodig had gehad.

Creme? Waarom denk je uberhaupt dat je dat nodig hebt? Ik denk dat je er geen last van hebt gehad anders had je je vraag niet gesteld. Ik heb dat spul nog nooit gebruikt, en met een goed passende fietsbroek (ja, da's ook testen) en een voor jou prettig zadel (moet je ook proefondervindelijk vaststellen) is de kans klein dat je er last van gaat krijgen.

En eigenlijk gaat dit ook op voor je slaapzak. at zijn je eigen ervaringen op kortere vakanties?

Als ik een advies kan geven, zou het zijn: begin kalm aan en haast je vooral niet. Je lijf zal moeten wennen aan elke dag een eind fietsen.

Niet teveel willen voorbereiden, heb je ook minder om je zorgen over te maken, en dan blijft slechts het avontuur over!
groverr schreef: Je schrijft dat je geen problemen hebt en iets over een Pearl Izumi zeem. De adviezen gaan door je vragen alle kanten op en dadelijk je strand in de Alpen, omdat je voor alle mogelijke situaties iets mee hebt


De vragen over de zalf voor de billen is voor mijn vriend. Omdat hij nooit langer dan een uurtje met de fiets heeft gereden en we liever voorkomen dan genezen, daarvoor zouden we de zalf meenemen.
Ikzelf ben al eens op fietsreis geweest, maar nooit last gehad.heb wel eerder vermeld dat ik op een brookszadel en trekkingfiets rij, maar ik zit in verschillende topics dus de info zal wat door mekaar lopen.
Ik heb eigenlijk geen vragen meer, ik wou weten welke creme er goed was, en eventueel een goed merk fietsbroeken voor dames.

Ik heb als dame op fietsreis liever fietsbroeken zonder bretellen. Maakt het gelakkelijker om naar toilet te gaan.
ik wou weten welke creme er goed was
Ik gebruik Assos. Niet goedkoop maar wat mij betreft heel efficiënt (lekker vet smeren!) en het enige product dat tot nu toe bij mij geen enkele allergische reactie veroorzaakt heeft. Gemakkelijk te gebruiken ook, niet te dik en niet te vloeibaar.
Zadelblessures wil je mijden als de pest ... Ze kunnen een einde maken aan een fietstocht.
Maar als je zonder kunt, gewoon zonder gaan.
Leon schreef:
di 29 mei, 2018 09:52
Laat ik nu altijd gedacht hebben dat een bretelbroek wegens het ontbreken van een (strakke) buikband vooral geschikt is voor mensen met een flinke buik...
Dan heb ik verkeerd geïnterpreteerd. Ik las dat juist mensen/mannen met een buik een broek zonder bretels kiezen.

Volgens mij is het net andersom (net wat jij denkt): de hogere broek en de breters houden juist enigezins de buik in toom, vooral bij het voorover hangen op een racefiets ;)

Overigens heb ik ook bretel-bibs (bij mijn dure bibs heb ik de bretels toch maar niet laten verwijderen toen ik overging van een racefiets naar een trekkingbike), maar die zijn aan de voorkant redelijk laag uitgesneden :)