Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen door de Ardennen - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Fietsen door de Ardennen

Wie heeft er een goede gpx van de hele route, ipv alleen de etappes?
Paar weken geleden volgde ik ook de Ourthe over de Ravel. Vanaf Rivage kwm ik door spiegelgladde modderige weilanden en moest ik over stronken en stenen, afgewisseld met mooie paden. Kortom, de volgendeckeer ga ik vanaf Rivage de weg op.
bert sitters schreef:
ma 19 jun, 2017 13:53
Leon schreef:
De stadscamping van Verdun vond ik in juli erg druk, Verdun trek massatoerisme aan. In juni zal het meevallen.
De camping in Charny-sur-Meuse 5 km N van Verdun is rustiger.
Camping Municipal Sous le Moulin in Charny-sur-Meuse bleek vorige week inderdaad rustig, maar het nadeel is dat er in dit plaatsje géén winkels meer zijn. De 5 km weg van Charny naar Verdun kent meer vrachtverkeer, dan ik tijdens deze fietstocht gewend was. Voor de rest zijn de D-wegen met de fietswegwijzers langs de linkerzijde van de Maas vrij rustig tot nauwelijks autoverkeer. Je kunt je niet voorstellen dat het hier in de Eerste Wereldoorlog een hel was. Verdun is indrukwekkend met alle monumenten.
Inmiddels hoef je niet meer over het drukke stuk naar Verdun. Er is nu een fietspad op het jaagpad langs de rechterzijde van de Maas. Tip: neem een dag extra om de monumenten te bekijken.
Er is ook en gids van de Maasroute van Paul Benjaminse. Zie https://www.cyclingeurope.nl/routes/maasroute/index.php