Additionally, paste this code immediately after the opening tag: tour de manche -1200km- ervaring?? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

tour de manche -1200km- ervaring??

In de Beneluxtrein van Amsterdam naar Antwerpen en Brussel zijn op twee plekken ruimtes voor fietsen. In het midden van de trein met 6 rijtuigen en geheel vooraan in de trein.
In diverse treinen van Antwerpen naar Rijsel zijn twee fietsenhokjes. Elk voor twee fietsen. Tijdig op het perron de treinbegeleider (conducteur) waarschuwen.
Rijsel heeft twee stations: Lille-Flandres en Lille-Europe.. Kijk goed van welk station de TGV vertrekt. De stations liggen slecht 450 meter van elkaar.
Er zijn in Frankrijk twee types TGV´s met fietsplaatsen:
2 fietsplaatsen per trein;
4 fietsen per trein.
Check vrije plaatsen bij de Treinreiswinkel.
Kan Soetens fietsvervoer een oplossing zijn? Die haalt/brengt fietsen en bagage.
Moet je er zelf nog wel achteraan reizen :wink:
Wij, (2 volwassenen en 2 kinderen van 2jr en 6jr) zijn nog zwaar in dubio over onze zomerbesteding.

Wij zitten nu te twijfelen over de route richting Riviera ( trein In Allesandria)
of een ronde Schotland (boot Newcastle) of deel 1 van Fietsen rond het kanaal ( aanrijden van Vlissingen naar Duinkerken, dan de boot en dan bij Plymouth weer de boot en dan Roscoff-Nantes alwaar fietsbus stopt).

Ik neig nu naar de laatste route.
Graag hoor ik of er veel onverhard gereden moet worden op deze route. Ook hoor ik graag andere voor of tegens (behalve de steile klimmetjes die genoemd zijn) die onze keuze positief of negatief zouden kunnen beïnvloeden voor het fietsen van deze route met kinderen,

grt Iwan