Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Buitenbanden - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Buitenbanden

Dat is steeds het probleem inderdaad. Conti maakt het nog erger: hun banden lijken allemaal even goed in alles.
Wim
martie schreef:Ik heb in Denemarken gefietst op de Continental Travel Contact, hele fijne band op zowel, grind, asfalt en zand. In de afgelopen 7 jaar 1 keer een lekke band gehad en dat had met mijn velglint te maken die op was.

Ik sluit mij hier bij aan. Afgelopen 5000km geen centje pijn gehad. loopt licht en snel. Ook geen lekken trouwens.
Slaapt schreef:
martie schreef:Ik heb in Denemarken gefietst op de Continental Travel Contact, hele fijne band op zowel, grind, asfalt en zand. In de afgelopen 7 jaar 1 keer een lekke band gehad en dat had met mijn velglint te maken die op was.

Ik sluit mij hier bij aan. Afgelopen 5000km geen centje pijn gehad. loopt licht en snel. Ook geen lekken trouwens.
Ik zat dankzij die vorige tip al serieuzer naar deze banden te kijken. Ze zijn (puur qua gewicht) inderdaad niet al te zwaar. Bedankt voor het delen van je ervaring.

Dan nog het idee waar ik nu mee speel: als een brede band inderdaad sneller rolt, wat weerhoudt mij er dan van om zo breed mogelijke banden (in dit geval 50mm) te monteren? Ter vergelijking, ik rijdt nu met 35mm banden. Op mijn cx fiets moet ik toch wel minstens banden van 45mm aankunnen (ivm remmen). Wat is hier de magische WF oplossing voor?
Het frame (vooral met spatborden) is de beperkende factor voor 50mm banden, die overigens op de meeste velgen 46-48mm breed en hoog zijn.
estegeman schreef:Dan nog het idee waar ik nu mee speel: als een brede band inderdaad sneller rolt, wat weerhoudt mij er dan van om zo breed mogelijke banden (in dit geval 50mm) te monteren? Ter vergelijking, ik rijdt nu met 35mm banden. Op mijn cx fiets moet ik toch wel minstens banden van 45mm aankunnen (ivm remmen). Wat is hier de magische WF oplossing voor?
Zoals gezegd door Wim: deze expeditieband koop je niet omdat hij zo snel rolt.
Nu weet ik weinig van cx-fietsen, maar ergens lijkt het me niet voor de hand liggen dat er 45-mm-banden in kunnen. Kijk naar alle plaatsen waar het fout kan gaan, niet alleen horizontaal maar ook verticaal.
Dus try before you buy, anders kunnen we hier binnenkort een paar goede tweedehandsjes verwachten.
Zelf fiets ik op standaard marathons, maar die zijn niet meer verkrijgbaar. Tegenwoordig heeft de standaard iets met green of zo. Die rijden iets minder soepel dan de mijne maar soepeler van die expeditieband, zijn zeker bestand tegen Zuid-Limburgse offroad en een stuk goedkoper.
Leon