door
drestar » vr 01 nov, 2013 13:32
hier nog wat gevonden over internet-bikes, het bedrijf dat mij de verkeerde fietspomp stuurde, en alle andere artikelen in dichtgeknoopte boterham zakjes verpakt aflevert
Internet-Bikes
Berichtdoor Nijmegenaar » vr apr 09, 2010 3:12 pm
Hallo allemaal,
Onlangs heb ik bij Internet-Bikes te Bladel een vouwfiets besteld. Het bedrag van de factuur heb ik de dag erop overgemaakt via internet. Een week(!) later kreeg ik een ontvangstbevestiging van betaling en dat de order voorgemeld was bij TNT-post. Echter, TNT heeft de vouwfiets nooit voor verzending ontvangen. De eigenaar van Internet-Bikes beweerd nu keihard dat de betaling nooit is ontvangen. Ik heb hem een PDF-print van mijn afschrijving gestuurd en mijn bank zegt dat het bedrag correct naar het juiste nummer is afgehandeld. Wat kan ik nog meer doen?
Wanneer ik op TROS Radar lees over Internetbikes dan heb ik weinig vertrouwen in deze zaak.Nijmegenaar
Junior Member
Berichten: 1
Geregistreerd: vr apr 09, 2010 3:09 pm
Privébericht
Re: Internet-Bikes
Berichtdoor debbbb » zo mei 16, 2010 11:38 am
HEEL SLECHT BEDRIJF
NIKS BESTELLEN
ALLE SLECHTE REACTIES WORDEN VERWIJDERD DOOR HUN.
GARANTIE HEB JE NIET BIJ HUN, VERKEERDE BESTELLING BEZORGEN, EN ALS JE IETS IN DE WINKEL BETAALD...STUREN ZE ALSNOG EEN REKENING EN ZEGGEN ZE DAT JE NIET BETAALD HEBT EN KOMEN ZE MET AANMANINGEN EN INCASSO BUREAUS.
GA NIET MET DIT BEDRIJF IN ZEE!debbbb
Re: Internet-Bikes
Berichtdoor RVopdemarkt » ma dec 27, 2010 1:51 pm
Ik had een fietsmand besteld en retour gestuurd. Je hoort niets van Internet-bikes als ze het ontvangen en als je geen contact opneemt gebeurt er dus niets. Ik wil mijn geld terug maar blijkt in de kleine lettertjes te staan dat ze geen geld retour geven. Ondanks dat de regels duidelijk zijn wil dit bedrijf zich er niet aan houden. De emails werden agressiever en ik werd beschuldigd van bedreiging en of ik flink genoeg was om even langs te komen omdat consumenten zoals ik de verloedering van de maatschappij zijn. Wij (U en ik) zouden alleen maar vanachter een computer dingen durven te zeggen. Klinkt toch erg bedreigend en op z'n minst opmerkelijk voor een internet ondernemer. De emails werden alleen maar onvriendelijker. En inderdaad zoals ook te lezen is op deze site. geen namen, geen telefoon. De organisatie "thuiswinkel keurmek" bied ook geen hulp. Een klacht kun je on-line niet indienen (site werkt niet), per email wordt er niet gereageerd. Op de site lijkt het wel of men alleen de ondernemer steunt. Samenvattend: NOOIT MAAR DAN OOK NOOIT IETS KOPEN! (geef je geld een goed doel als je er vanaf zou willen)RVopdemarkt
Junior Member
Berichten: 1
Geregistreerd: ma dec 27, 2010 1:46 pm
Privébericht
Re: Internet-Bikes
Berichtdoor essiezwol » za jul 16, 2011 2:48 pm
Wat ben ik blij zeg om al deze reacties te lezen. Ik heb een aantal weken geleden een bestelling gedaan maar dacht dat het een bedrijf was dat hier in de buurt zit (naam lijkt erop).
Achteraf bleek dit niet hetzelfde bedrijf te zijn, dus heb ik netjes BINNEN 24 uur geannuleerd aan de hand van de eerste mail die ik van ze ontving, de mail dat de order klaar zou liggen.
Netjes een mail gestuurd met een eerlijke reactie, dat ik me dus vergist had qua winkel en de order wil annuleren netjes conform de voorwaarde van 24 uur. Wat is uw factuurnummer krijg ik te horen.
Ik mail dat dit het eerste mailtje was dat ik van ze ontvangen had en niets meer. Ze hadden een factuurnummer nodig anders kon ik niet annuleren. De toon werd dus zeer onvriendelijk.
Ik mail weer dat wanneer ik iets niet ontvang ook niet kan doorgeven en dat wanneer ze een bestelling klaar kunnen zetten om opgehaald te worden ook zelf wel kunnen nakijken wat het factuurnummer is.
Beetje klantvriendelijkheid mag tenslotte wel. Weer een mail terug nee dat kon niet ik moest leveren wat hun vroegen en dat was het factuurnummer. Grrrrr werd het een beetje. Dus ik reageer dat ze heus niet honderden bestellingen per dag ontvangen en ze hier nou niet echt goede reclame mee maken. Ik kreeg als antwoord terug dat ze wel honderden bestellingen per dag kregen en niet mijn order gingen annuleren zolang ik geen gegevens ging mailen.
Afijn ik was er klaar mee en reageerde gewoon niet meer. Vervolgens kreeg ik twee weken later een mail MET FACTUURNUMMER dat ik nog niet had betaald/opgehaald. Ik ze netjes gemaild dat ik wel degelijk binnen 24 uur had geannuleerd en geen interesse meer had in de bestelling. Ja en nu komt die. Of ik HUN dan even een annuleringsmail wou sturen die ik van hun had moeten ontvangen. Ik weer gemaild met uitleg van hierboven en dat ze nu dus wel een factuurnummer hebben. Krijg ik als mail dat jawel zonder annuleringsmail de order niet geannuleerd is en dat de bestelling binden is. Dus heb ik gemaild dat ik aan dit spelletje niet meewerk dat ze slechte reclame maken en zeer klantontvriendelijk zijn. Artikelen heb ik nooit ontvangen (want ik heb het nooit opgehaald) dus kunnen ze ook niets vorderen. Ook heb ik gezegd geen mailwisselingen meer te wensen omdat de mailtjes van hun kant dreigend begonnen te worden.
Nu vandaag 16-7 ontvang ik weer een mail met hierin de tekst "Indien u binnen 7 dagen na heden niet tot betaling van voormelde bedrag bent overgegaan en het factuurbedrag niet binnen 7 dagen op onze bankrekening is bijgeschreven, zijn wij helaas genoodzaakt de vordering ter incassering uit handen te geven aan de Gerechtsdeurwaarder.
Alle daaruit voortvloeiende kosten komen geheel voor uw rekening. Tevens maken wij alsdan aanspraak op de inmiddels vervallen rente en de nog in de toekomst te vervallen rente."
Ik vind dit schandalig en pure bedreiging. Wat willen ze vorderen bedragen over artikelen die ik niet in m'n bezit heb. Nu is mijn vraag kan dit/mag dit en gaan ze ook daadwerkelijk over in actie want hier heb ik geen zin in. Wat kan ik doen in deze ik voel me echt vreselijke bedreigd.essiezwol
Junior Member
Berichten: 1
Geregistreerd: za jul 16, 2011 2:33 pm
Privébericht