Jammer dat de topic starter nog niet gereageerd heeft. Ik vind het een interessant onderwerp omdat ik het zelf ook altijd leuk vind om een reisverslagje te maken. Zo schrijf ik elk jaar minstens één boek met een oplage van 1
Een van de belangrijkste opmerkingen vind ik die van Marco: Waarom en voor wie wil je een boek schrijven? Dat bepaalt het uitgangspunt.
Overigens vind ik schrijffouten een probleem wat gemakkelijk is op te lossen. Er zijn voldoende mensen die ze eruit kunnen halen.
Nog even een tip voor de mensen die hun taalvaardigheid willen verbeteren. Geef je op bij de website
www.beterspellen.nl. Dan krijg elke (werkdag) met een taalkwis en uitleg.
Op de fiets en wandelbeurs gaf Monique van Klaveren overigens de laatste jaren een schrijfworkshop met nuttige tips. Je kunt ook een meerdaagse cursus bij haar volgen. Even googlen.
Andere mensen bedankt voor de tips: Boekje van van Hooren is besteld en de resiverhalen van Waltertje zijn inderdaad lezenswaardig.
Ik probeer dan altijd te achterhalen 'waarom' dit zo is. Wat maakt nu eigenlijk dat een verhaal lezenswaardig is? Om dan alleen te roepen dat iets 'boeiend' moet zijn, is dan onvoldoende voor mij. Want wat maakt het dan precies 'boeiend'? Stof om over na te denken tijdens het fietsen...