Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Zelfdragende tenten - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Zelfdragende tenten

De MSR Hubba HP lijkt me wel wat maar ik kan hem in Nederland nergens vinden. Ik geloof dat hij nogal nieuw is.
De Hubba Hp kan je bij Zwerfkei in Woerden vinden! Daar staat hij ook opgesteld, kan je gelijk zien en voelen hoe klein dat ding is. Ik vond hem destijds iets aan de kleine kant, maar das mijn mening ;-)

Anneke
Heeft iemand ook een mening over de lichte Terra Nova Superlite Voyager? 400euries bij futurumshop en slechts 1,85kg.

Of is deze al eens eerder genoemd?
AB schreef:Heeft iemand ook een mening over de lichte Terra Nova Superlite Voyager? 400euries bij futurumshop en slechts 1,85kg.

Of is deze al eens eerder genoemd?
...of 345 euri incl verzendkosten als je in de UK bestelt.
AB schreef:Heeft iemand ook een mening over de lichte Terra Nova Superlite Voyager? 400euries bij futurumshop en slechts 1,85kg.

Of is deze al eens eerder genoemd?
Lijkt me een goede tent . . . omdat het een exacte kopie is van mijn 8 jaar oude tent (Vaude Odyssee). :lol:
Wel erg krap voor twee personen: bij het voeteinde maar 95 cm breed, dus te smal voor twee gewone matjes. Voor hetzelfde gewicht is een Helsport Ringstind 2 Light ruimer, al is dat natuurlijk geen geodetisch model.
Wim
Lastig, 2 onderwerpen gelijkertijd over tenten. AB, dit onderwerp gaat over 2 persoonstenten. En daar is idd jouw tent niet echt geschikt voor.
AB schreef:Heeft iemand ook een mening over de lichte Terra Nova Superlite Voyager? 400euries bij futurumshop en slechts 1,85kg.
Lijkt mij inderdaad een interessante tent. Vrijstaand en erg licht.

eerder is daar op de hiking site wel over geschreven.
http://www.hiking-site.nl/messages/133/133_7321.php

http://www.hiking-site.nl/messages/133/133_12762.php

De oude voyagers deden het zeer goed in de storm tests. ik weet niet of dat voor de superlite ook zal gelden.
Ik heb zelf laatst tweedehands een ongebruikte Hilleberg Unna gekocht specifiek voor gebruik in de sneeuw en op plekken waar je moeilijk haringen kwijt kunt.
Ik had al een Hilleberg Nallo 2 wat een zeer fijne tent is en perfect afgewerkt.
Afgelopen voorjaar heb ik mijn Lowland Mountaintracker tent verkocht opdat hij te zwaar er te groot was voor solo gebruik.
Heerlijke ruime stabiele tent, maar 4,5kg is teveel voor solo gebruik in de rugzak....

Nu dus een Hilleberg Unna tentje, twee stokken koepeltent met een binnentent van 110x230cm en staat prima zonder haringen.
Voor tweepersoons zou ik eens naar de Hilleberg Allak kijken, eigenlijk een lichtere Staika met lichter Kerlon 12oo doek en dunnere stokken (9mm vs. 10.2mm)
Vrienden van mij hebben er eentje en het is echt een hele mooie stabiele tent die ook nog eens zeer makkelijk op te zetten is.

Martijn
Coleman Ohio

Geschikt voor langen mensen en mensen met een normale lengte die niet met hun slaapzak tegen het buitendoek willen liggen. Binnentent 233cm.
Ik heb er een paar fotos van gemaakt en die hier geplaatst:

http://colemanohio.weebly.com/

Ideaal voor sneeuw, dankzij de dubbele kruisen van de twee bogen en de derde boog die daar dan weer overheen loopt.
Dubbel...