Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nieuwe look! - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Nieuwe look!

Bij addblock wel even eraan denken dat je alleen de erg grote afbeelding bovenaan uitschakelt, anders wordt reageren wel erg moeilijk :oops:.
De vormgeving blijft een kwestie van smaak en zal wel immer een punt van discussie blijven, functioneel is er niets mis lijkt me. Proficiat derhalve.
En verder blijf ik van mening dat een fatsoenlijke website links weergeeft in een nieuw venster in plaats van over de bestaande pagina heen, maar daarover daar was ik een tijd geleden al in de minderheid :? .
arnob schreef:En verder blijf ik van mening dat een fatsoenlijke website links weergeeft in een nieuw venster in plaats van over de bestaande pagina heen, maar daarover daar was ik een tijd geleden al in de minderheid :? .
Hier ben ik het 100% mee eens. Ik dacht dat de beheerders wellicht nog niet wisten/tijd gehad hadden/o.i.d. hoe ze dit konden veranderen, aangezien het in hetzelfde venster laden een "bug" van phpbb is...
De voornaamste reden om het zo te laten is dat een gebruiker nu de keuze heeft om wel of geen nieuw venster of tab te openen terwijl het niet mogelijk is om het openen van een nieuw venster of tab te onderdrukken als dat het standaardgedrag is. Hier staat een en ander uitgelegd over deze keuze. Maar het blijft een keuze, dat klopt.
Leuke plaatjes, frisse kleur, kortom prachtig.
Vanmiddag teruggekomen van het Sinterklaasweekend en zie hier... nóg een cadeautje. Ik neem aan dat Sinterklaas ook al zijn felicitaties heeft gestuurd.
Loes.
vincent schol schreef:De voornaamste reden om het zo te laten is dat een gebruiker nu de keuze heeft om wel of geen nieuw venster of tab te openen terwijl het niet mogelijk is om het openen van een nieuw venster of tab te onderdrukken als dat het standaardgedrag is. Hier staat een en ander uitgelegd over deze keuze. Maar het blijft een keuze, dat klopt.
Ik vermoed dat de meeste gebruikers erop rekenen dat een link in een nieuwe tab opent, aangezien de meeste fora (grote zoals tweakers.net en fok!) en websites dat inmiddels zo geïmplementeerd hebben (is ook geen probleem meer sinds browsers met tabbladen werken). Openen in hetzelfde venster kan dus negatief zijn voor de gebruikerservaring.
Het XHTML-argument uit de link lijkt niet echt relevant, want was XHTML niet een doodgeboren kindje?
Helemaal leuk :!:
arnob schreef:En verder blijf ik van mening dat een fatsoenlijke website links weergeeft in een nieuw venster in plaats van over de bestaande pagina heen.
Vind ik ook!! :wink:

Verders vind ik de kleurtinten wel mooi, de kop met stoere fietsers veel te groot en zou ik de menubalk helemaal bovenin onder de kop hebben gezet.

Maar zo wie zo oogt het veel beter dan het vorige oubollige geel/beige :wink:
Zier er helemaal eigentijds uit, hulde!

Wel heb ik het gevoel dat mijn ogen de kleur blauw niet zo trekken. Met name de titelbalken (bijv met links 'Auteur' en rechts 'Bericht') zijn behoorlijk fel. En de knalrode blokjes, zoals Voorbeeld, Versturen, Opslaan en Annuleren, komen ook erg hard over.
Ja, eerlijk gezegd doet mij dat blauw ook wat hard aan de ogen. EN het associeert met windows blauw, ook niet zo geweldig :)

Maar je weet hoe het is, de beste stuurlui staan aan wal... :)
Mogelijk dat het probleem de witte tekst in die blauwe balk is. Misschien is dat met een lichtgrijze tekstkleur in die balken al opgelost...?
Robertjan schreef:Mogelijk dat het probleem de witte tekst in die blauwe balk is. Misschien is dat met een lichtgrijze tekstkleur in die balken al opgelost...?
Wel nee joh, dan wordt het slechter leesbaar.
Gewoon lekker laten staan, in 14 dagen is iedereen er aan gewend en hoor je niemand nog piepen :wink:
Michael W schreef:
Gewoon lekker laten staan, in 14 dagen is iedereen er aan gewend en hoor je niemand nog piepen :wink:
Gewoon lekker laten staan, in 14 dagen is iedereen er aan gewend of weggepest

(ik heb het even voor je gecorrigeerd:D )
Hallo,

ik zit nu op mijn werk en bekijk de site in IE6. De homepage van De Wereldfietser ziet er niet zo goed uit. De onderwerpen zijn naar links opgeschoven en de advertenties staan rechts onder de onderwerpen ipv. er naast.

Ik denk niet dat er veel mensen zijn die nog IE6 gebruiken. waarschijnlijk alleen die op het werk zitten :wink: , maar ik denk laat ik het toch maar melden.

Frank
m-gineering schreef:Gewoon lekker laten staan, in 14 dagen is iedereen er aan gewend of weggepest
Dan gaan ze eindelijk eens fietsen, want in een broeierig internetcafé bij een brakke computer met een oud vies klein scherm dat in de zon staat zitten internetten noem je toch geen vakantie? :wink:
Leon
Frank schreef:ik zit nu op mijn werk en bekijk de site in IE6. De homepage van De Wereldfietser ziet er niet zo goed uit. De onderwerpen zijn naar links opgeschoven en de advertenties staan rechts onder de onderwerpen ipv. er naast.
Ik denk niet dat er veel mensen zijn die nog IE6 gebruiken. waarschijnlijk alleen die op het werk zitten :wink: , maar ik denk laat ik het toch maar melden.
Ha Frank, Ik heb precies hetzelfde hier op het werk. Jammer genoeg ziet deze mooie site er in IE6 niet goed uit.
Frank schreef:Ik denk niet dat er veel mensen zijn die nog IE6 gebruiken. waarschijnlijk alleen die op het werk zitten :wink: , maar ik denk laat ik het toch maar melden.

Frank
Dit is een nieuwe feature om te voorkomen dat mensen op hun werk teveel gaan internetten. :)
We communiceren hier toch ook met woorden als "fietsen", en niet met trommels? De prehistorie die IE6 heet is nu echt voorbij.

Misschien kun je portable FireFox gebruiken? Werkte wel bij mij toen ik nog via Citrix werkte. Én je kunt er dan nog een look aan geven wat ietsje op een Mac lijkt.
vincent schol schreef:
Frank schreef:Ik denk niet dat er veel mensen zijn die nog IE6 gebruiken. waarschijnlijk alleen die op het werk zitten :wink: , maar ik denk laat ik het toch maar melden.

Frank
Dit is een nieuwe feature om te voorkomen dat mensen op hun werk teveel gaan internetten. :)
:lol: :lol: :lol: Die arme Vincent! Hij is wel weer erg streng voor zichzelf met deze maatregel! :wink:
vincent schol schreef:Dit is een nieuwe feature om te voorkomen dat mensen op hun werk teveel gaan internetten. :)
Okee okee Vincent, je bent streng maar je hebt gelijk. Dus kom, ik ga maar weer eens aan het werk!
En ja Robertjan, IE6 is prehistorie, maar hier op kantoor kan je geen enkel programma installeren, is allemaal geblokkeerd.
jimvdberg schreef:
vincent schol schreef:Dit is een nieuwe feature om te voorkomen dat mensen op hun werk teveel gaan internetten. :)
Okee okee Vincent, je bent streng maar je hebt gelijk. Dus kom, ik ga maar weer eens aan het werk!
We moeten wel af en toe pauzeren, we willen niet overwerkt raken. :wink:
En ja Robertjan, IE6 is prehistorie, maar hier op kantoor kan je geen enkel programma installeren, is allemaal geblokkeerd.
Hier idem dito.