Je predikt van alles, maar je hebt geen idee waar je het over hebt; daarnaast zijn je adviezen nog gevaarlijk ook, mits een het overneemt. Het is namelijk een feit dat autoimuunziektes te genezen zijn door juiste voeding, wat bij jou schijnbaar niet het geval is.PietV schreef: ↑vr 22 jun, 2018 08:23Het advies goede voeding geldt voor ons allemaal. Ik volg geen dieet, maar ben gewoon veganist, waarbij ik rekening moet houden met gevarieerde vezelrijke voeding. Waar ik voor sta, is dat wij in Nederland eens gaan nadenken was we allemaal naar binnen stoppen. Een mens is geen allesbrander. We zepen en smeren honderden producten op 1,5 tot 2 m2 huid, maar we vergeten die 150 tot 200 m2 van mond tot kont. Een ontsteking of lekje in je darmen kan veel narigheid opleveren aan vervelende eiwitten in je bloedbaan.
Hart- en vaatziekten zijn hoofdzakelijk voeding gerelateerd. Die 120.000 km bloedvaten moet gezond, soepel en glad blijven, waardoor geen vervelende stoffen zich kunnen hechten aan de wanden. Een hart hoeft niet het zwakste orgaan te zijn. Kan makkelijk 90 jaar mee gaan.
Kortom: Beperk je in name van dierlijke eiwitten en het gaat al een stuk beter. Ons darmstelsel is te lang voor de vertering van dierlijke eiwitten. Met alle gevolgen. We hebben niet voor niets een Nationaal Darmkankeronderzoek gekregen. Te veel welvaartsziekten. Daar hoort zadelpijn ook onder.
Verandering van levensstijl kan een weldaad voor de geest zijn. Goede voeding geeft levenslust en voorkomt depressiviteit. Van zadelpijn wordt zeker je vrolijk.
edit: Je hebt het over het darmstelsels icm. dierlijke eiwitten, terwijl je eigen darmstelsel geen vitamine b12 kan opnemen, en dus niet proper functioneert.
edit2: Onze voorouderen hadden de zogenaamde "welvaartsziektes" niet, wat aten die? Volle zuivel, vet vlees, eieren, vette vis en kan nog een tijdje doorgaan maar denk dat mijn punt wel duidelijk is (Biologisch grasgevoerd, geen genetisch gemanipuleerd "kracht"voer wat een dier nooit uit zichzelf zou kiezen in de natuur)
Excuus voor het verder offtopic gaan, moest toch echt even op gereageerd worden.