Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:{groninger]Een BTC? Weet je wel wat dat kost?[/groninger]B@se schreef:Hi Marten, is idd een behoorlijke fuggly dingetje zo.... Maarhoe wurm je je riempje door de staande achtervork (of is dat nog top-secret?) Zat zelf te gokken op een methode zoals vroeger de vitus in elkaar was geschroefd bij de staande achtervorken... of istsimpel met een torque bicycle coupler?
Bas
B@se schreef:Aha, ok dacht al zoiets, maar heb je het mannetje dan voorzien van een boutje? En hoe schuift je systeempje dan bij het dd? dat werkt als spanner zeker? Is weer een helemaal originele oplossing zo te horen? Kende al wel de deelbare achterpadden in erg veel varianten ism en schuifsysteem of ecbb.
en ja weet wat zo een tbc geval kost...
Bas
tis een dedicated ss frame, maar ik had het derailleur oor er niet afgezaagd. Ketting kun je spannen door de achtervork langer te maken.B@se schreef:lijkt mij een beetje de opvolger van de BAB van Tom R?
Maar ziet er goed uit, hoe regel je de volgens vele critische spanning van de riem bij jouw systeem? tis ommers een geary frame?
Is van Gates, plaatjes staan in ieder geval in de handleidingHoorde al dat er een echte meter onderweg is van Gates (of Nicolai?) voor de spanning.
Bas
Zou ook kunnen. Een riem heeft niet meer rek dan een ketting, eerder minder. Maar verstelbereik heb je nodig omdat de achtervorklengte afhangt van de diameters van voor en achtertandwiel. Daar wil je je niet van te voren op vastleggenHansvanderVeeke schreef:Kan de spanning geregeld worden via een excentrische trapas?
Of heeft die niet voldoende ruimte omdat een riem meer rek heeft?