Dag allemaal,
Waarom een Santos Travelmaster 3+ gekozen...?
Eerst ter info: Ik ben nieuw op dit forum. Dit jaar mijn eerste fietsvakantie gehouden met mijn vrouw en onze jongste zoon. En in september nog van een fietsweekend op de Veluwe genoten.
Alles lichtgewicht en met de tent.
Dit is zo goed bevallen dat we voor onze zoon een Islabike Beinn 26 Small hebben gekocht, zodat hij niet zo'n zware mtb vooruit hoeft te trappen. Hij is 9 jaar en fietst met 2 Ortlieb City rollers achterop met gemak 70 km op een dag.
Mijn vrouw en ik hebben onze Koga Roadrunners ingeruild voor resp. een Koga Worldtraveller met Rohloff naaf, Gates belt en Magura hs33 remmen en jawel, een Santos Travelmaster 3+ met Rohloff naaf en Gates belt, Magura hs33 velgremmen en met de vakantiewielen en mooie en comfortabele dikke banden ( voor mij).
Duur? Ja! Alledrie de fietsen. Waarom? Omdat we veel waarde hechten aan goed materiaal. Omdat we van kwaliteit houden. Omdat een nieuwe caravan gemiddeld anderhalf tot twee maal zo duur is dan deze drie nieuwe fietsen en wij geen caravan hoeven te kopen. Omdat we het kunnen betalen. Omdat we een ander gunnen dat hij/zij of meerdere personen (de fabrikant, de toeleveranciers, de transporteur die de afgebouwde fiets bij het bikecenter aflevert, de verkoper van het bikecenter, de eigenaar van het bikecenter) daar een (goed) belegde boterham mee kunnen verdienen. Omdat.... ja er zijn veel redenen te bedenken.
Argumenten die ik op dit forum lees en zich niet echt positief over dit onderwerp uitlaten raken mij in het geheel niet.
Wij hebben het plezier ontdekt van het houden van een fietsvakantie en zijn ons alweer druk aan het oriënteren, plannen van en mijmeren over onze eerstvolgende fietsvakantie... mét onze nieuwe Islabike Bein 26 small, Koga Worldtraveller en inderdaad Santos Travelmaster 3+ met Magura hs33 remmen, Rohloff naaf en Gates belt.
Op youtube onlangs nog een film gezien van een Tsjechische jongeman, die met een oude afgetrapte mtb, op het laatst met duct tape bij elkaar gehouden, tot aan Turkije en weer terug fietst. Géén dure Koga, Santos, Idworx, Ortlieb tassen, lichtgewicht materiaal, etc. Wel een genot om naar te kijken!
Ik wens iedereen op zijn of haar eigen manier heel veel plezier tijdens de fietstochten, ongeacht met welk materiaal en ongeacht wat het allemaal gekost heeft
Wel leuk om te lezen hoeveel mensen er iets van te vinden hebben....
(Ik ben overigens niet de persoon van de eerdergenoemde proefrit)