door
loknor » ma 09 feb, 2015 10:09
Ik krijg een beetje de kriebels. Ik kan me helemaal in de irritatie vinden hoor, maar 25kmpu scooters de rijbaan op dwingen is gewoon onzin.
Het idiote argument dat we dan maar wel deze luchtfiets petitie moeten tekenen omdat het dan vast wel ooit misschien op een mooie dag tot een zinnige actie zal leiden is wat mij betreft niet alleen twijfelachtig, het is ontzettend zelfzuchtig. We hebben het namelijk over medeweggebruikers die we doodleuk het dodelijke verkeer indrukken.
Blanche, leuk hoor, maar ik vind de petitie gebaseerd op een niveau geitewollensokken redenatie. Het lost niks op en heeft geen draagvlak. Daarbovenop nog het ietwat dwingende "we hebben het niet over de verkeersconsequentie, het gaat om schone lucht voor de fietsers". Tsja. Dan houdt het natuurlijk snel op met dit voorstel, juist omdat het gewoon een dom voorstel is. De verkeersconsequentie is natuurlijk een enorm deel van de discussie. Het is geen discussie die in een vacuum kan plaatsvinden.
En het ergste is, ideeen poneren die geen enkele kans van slagen hebben door de veiligheids consequenties, op zo'n manier wordt je als milieubeweging dus niet serieus genomen. Het beste is dat deze petitie het niet gaat halen. Scheelt een kansloos debat en een enorm verdiende taart in het gezicht van milieu defensie.
Dus nee, ik teken deze petitie niet. Een verbod van tweetaktjes, afschaffen van de categorie etc. ja daar zal ik positief op reageren, niet op dit soort kansloos geschreeuw.