Additionally, paste this code immediately after the opening tag: op zoek naar slaapzakken - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

op zoek naar slaapzakken

vraagje zijn er slaapzakken te koop op de zwarte markt
gr marcel
marcel22 schreef:vraagje zijn er slaapzakken te koop op de zwarte markt
gr marcel
Geen flauw idee. Maar als je een goedkope slaapzak zoekt:

Gelert Pioneer 1600

Ik vraag me wel af wat je nou krijgt voor 40 euri. :shock:
Ik zou dan eerder deze nemen:
http://www.buitensportwinkel.nl/index.p ... &Itemid=41
Slechts 112 euro, wel een goed en betrouwbaar merk (Vaude) en slechts 600 gram. Geen dons, maar wel dezelfde eigenschappen als dons, volgens Vaude.
JesseL schreef:Ik zou dan eerder deze nemen:
http://www.buitensportwinkel.nl/index.p ... &Itemid=41
Slechts 112 euro, wel een goed en betrouwbaar merk (Vaude) en slechts 600 gram. Geen dons, maar wel dezelfde eigenschappen als dons, volgens Vaude.
In de kleine lettertjes: geschikt voor personen tot 170 m.
Dus alleen voor kabouters!
Wat heb je nu aan zo'n produkt?
Michel
Ja, een modelletje hoger is beter.

Vaude Arctic Light 220

Voor personen tot 1.90. Maar temperatuur blijft toch een nadeel van dit soort zakken. +7 graden maakt dit nog geen 3 seizoenen slaapzak. De term 'Arctic' die Vaude hier gebruikt ontgaat me ook helemaal.
michel de ruyter schreef:geschikt voor personen tot 170 m.
Dus alleen voor kabouters!
En bedankt... :roll:

"Arctic" slaat op de serie met de daarbij behorende eigenschappen en materiaalgebruik.
Robertjan schreef:"Arctic" slaat op de serie met de daarbij behorende eigenschappen en materiaalgebruik.
Maar waarom? Die slaapzak kan absoluut niet gebruikt worden voor Artische omstandigheden. Maar daar betrap ik wel meer fabrikanten op. :P
Robertjan schreef:
michel de ruyter schreef:geschikt voor personen tot 170 m.
Dus alleen voor kabouters!
En bedankt... :roll:

Excuus voor kabouter :oops:
Leo van Lierop schreef:Maar waarom?
Zucht... Eigenlijk heel simpel:

- Navajo-serie: budget serie tot -1ºC met gebruik van SensoFiber; heeft dus NIETS met indianen van doen, en waarschijnlijk slaapt er ook geen enkel lid van die stam in.
- Kiowa-serie: iets duurdere, lichtere en compactere serie tot -2ºC met gebruik van SensoFil; heeft dus NIETS met indianen van doen, en waarschijnlijk slaapt er ook geen enkel lid van die stam in.
- Arctic-serie: hoogste VAUDE-prijsklasse, tevens ook lichtste en compactste tot -7ºC met gebruik van FiberDown; heeft dus NIETS van doen met dat gebied op deze aarde, en waarschijnlijk slaapt er ook geen enkele native inwoner van dat gebied in een slaapzak uit deze serie.

Het is gewoon een naamgeving, waarbij alle slaapzakken uit die serie met die vulling zijn uitgevoerd. Dat doen alle fabrikanten op deze wereld: een naam geven aan een product waarmee het iets impliceert waarmee het product niet veel van doen heeft.
Ik kan een mummieslaapzak niet waarderen, geef mij maar een dekenmodel; kan je nog wat bewegen en is luchtiger.
hmmm....
ben er wel achter gekommen dat we slaapzakken willen
die erg kompact gemaakt kunnen worden voor vervoer
Beversport is dat nog een aanbevelling om langs tegaan??
Hoi Jefi,

Ik heb me inmiddels georienteerd op een betaalbare donzen slaapzak. Naar mijn inzicht biedt Cumulus de beste prijs/kwaliteit.

Voor je ideevorming: Ik heb er nu een op het oog van minder dan 800 gram geschikt voor -7 Celsius, mummy model (iets ruimer model) voor slapers tot 1.95m (Ik ben zelf 1.88m). In Engeland besteld kost deze ongeveer 200 Britse ponden (excl transport). In Polen besteld ongeveer € 200,- incl. transport. Er wordt hier gebruik gemaakt van het beste dons.

Volgens mijn inschatting kost een vergelijkbare slaapzak bij Bever zo € 350,-.

Als je een slaapzak neemt die minder warm is en confortabel is tot rond de 0 graden Celsius, dan is minder dons nodig, wordt de slaapzak lichter en goedkoper.

Via een Duits forum heb ik gezien dat ze bij Cumulus een gezamenlijke inkoopactie hebben gedaan en bij 10 slaapzakken zo'n 10% korting konden krijgen. Bij 2 slaap zakken is de korting al 5% (gelijk aan gratis verzenden).

Ik wil in dit draadje of in een aparte draad peilen of er animo is voor gezamenlijk inkopen. Ik zal dan ook een aantal links er inplakken ter informatie en met specificaties. Deze heb in nu niet bij de hand.

Mocht je geinteresseerd zijn laat het me even weten.

Groeten, Willem

PS: Mijn enige belang is een lagere kostprijs voor mijn slaapzak door een gezamenlijke korting.

PS: Zijn er Wereldfietsers met ervaring met gezamenlijk inkopen? Do's en don'ts?

De Duite Oosterburen hadden meer dan 400 berichten in het forum nodig om met elkaar de individuele specificaties helder te krijgen. Om vervolgens 1 opdracht te plaatsen.

Lijkt mij nog al een gedoe. Mijn idee is: geinteresseerde verzamelen, ieder zelf zijn opdracht laten plaatsen en op basis van het totaal aantal bestellingen voor een bepaalde datum een korting regelen.
mooi idee om gezamenlijk in te kopen
maar ik ga liever zelf op pad
Volgens mij ben je het beste af met dons, dekenmodel. Makkelijk in te pakken niet te zwaar. Prijs....goedkoop is anders maar ik heb m'n Bever deken in 1989 gekocht en heb er nog steeds plezier van. Model is overigens nog steeds te koop voor ik dacht 200 Euro.