Additionally, paste this code immediately after the opening tag: scheurtje in velg...hoe serieus is dat, cq wat is wijsheid? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

scheurtje in velg...hoe serieus is dat, cq wat is wijsheid?

Dus weer geen dubbel butted spaken.

ja kom ik dus ook achter
ik heb het 2005 model inmiddels thuis staan
wat raden jullie me aan te doen?

Gewoon gaan fietsen.

Als er scheurtjes komen zal dit pas na meer dan 8000 km zijn. Maar je kan ook geluk hebben en veel langer zonder problemen doorfietsen.

Groeten,

Marco

waarschijnlijk heb je met dit model fiets minder kans op scheurtjes in de velg.
Mijn WT heeft nu ruim 16.000 km gelopen, en nog geen scheur kunnen ontdekken. Wel inmiddels een vreemde slag in m'n achterwiel, maar dat komt ws. door uitermate slecht wegdek....

Freek

Heb nog 'weinig' ervaring met 618 velgen (tot nu toe alleen maar goede), rijd zelf ook nog met 517 (32 spaken , db). Heb echter een aantal malen van klanten gescheurde 517 velgen teruggehad, met de scheur aan de binnenkant. Scheuren van 10-15 cm lengte.
Dit was waarschijnlijk mede het gevolg van te hard opgepompte banden (Mavic geeft hier een limiet voor). Vervelende is dat je dit pas goed ziet als je het velglint er af hebt.

FV, check dit eens voor de zekerheid. Daarnaast kan het ook zijn dat je velgwangen bijna versleten zijn, ook vervelend als die opeens explodeert.

Ha Maatchen,

dank voor de tip. Deze week heeft een echte deskundige ernaar gekeken. Die bevestigde mijn conclusie, nl. dat ik toe ben aan een nieuwe achtervelg. Nu waarschijnlijk geen keramieke, maar een gewone.

Groet,
Freek