Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Santiago de Compostela: St. Jacobsfietsroute juli-aug 2009 - Forum Wereldfietser

Santiago de Compostela: St. Jacobsfietsroute juli-aug 2009

Hoi,

Ik vertrek eind juni uit Nederland richting de pyreneeen met een vriendin. Vanaf daar fiets ik alleen door naar Santiago. Wie is er in deze periode ook deze route aan het fietsen?

Simone
[Utrecht, 37 jaar]

St. Jacobsfietsroute, deel 3 (Santiago de Compostela - Sint Jacobsroute)
Over pelgrimswegen van Nederland naar Santiago de Compostela in Spanje. Route: Pyreneeen - Santiago de Compostela, 950 km
Simone schreef:Hoi,

Ik vertrek eind juni uit Nederland richting de pyreneeen met een vriendin. Vanaf daar fiets ik alleen door naar Santiago. Wie is er in deze periode ook deze route aan het fietsen?

Simone
[Utrecht, 37 jaar]

St. Jacobsfietsroute, deel 3 (Santiago de Compostela - Sint Jacobsroute)
Over pelgrimswegen van Nederland naar Santiago de Compostela in Spanje. Route: Pyreneeen - Santiago de Compostela, 950 km
Beste Simone,

Vanaf eind juni zijn tal van Nederlandse fietsers onderweg op de Camino. Je komt elkaar dagelijks weer tegen. Soms is iemand een paar dagen uit beeld maar dan kom je persoon ineens weer tegen.
dag simone, ik heb in 2007 de camino gedaan en zoals hierboven vermeld is naar mijn meening het spaanse gedeelte het leukste vanwege het grote aantal pelgrims die je overal tegenkomt en een aanrader, maak gebruik van gites daar is elke avond een gezelige sfeer met alle nationaliteiten goed voor leuke verhalen en zo zal je niet lang alleen fietsen.
verder een leuke reis en veel plezier toegewenst.
Hey,

Ik heb de route vanaf de Pyreneen naar santiago ook alleen gefietst een paar jaar geleden en je komt inderdaad veel volk tegen en iedereen leert elkaar gemakkelijk kennen.

Mijn idee was nogthans dat ik het niet opnieuw alleen zou doen voor de volgende redenen:

Je komt vooral wandelaars tegen, massa's. Je ziet dat zij elkaar daar leren kennen, gezellig samen eten en de volgende morgen lachend samen vertrekken... terwijl jij de volgende morgen met de fiets vertrekt en weet dat je ze nooit meer ziet, en de volgende avond begin je weer van nul, nieuwe groep wandelaars leren kennen, leukleuk, funfun... en dan weer alleen... Na een tijdje wordt dat wel vermoeiend hoor.

Ik kwam hooguit 1 of twee fietsers tegen per dag. Maar je kan niet opeens jezelf gaan uitnodigen om de rest van de dag mee te gaan fietsen met een jong koppel, of een spanjaard waar je niet tegen kan praten, of een italiaans wielrennerspeleton dat je niet kan volgen...

Bovendien ben ik als fietser 4 dagen op rij geweigerd in slaapgelegenheden omdat ze voorang gaven aan wandelaars. (Ik had geen tent mee) Wat betekend duur hotel en helemaal alleen zitten of gedwongen worden 14 km verder te fietsen om 18u savonds ... en feitelijk nog niet weten of het daar ook niet volzet was... Dat kan natuurlijk ook gebeuren als je met 3 fietst, maar het is dan minder vervelend omdat je tenminste niet alleen eruit gezet wordt.

Soit, dit lijkt nu allemaal erg negatief. Alleszinds het was echt een van mijn tofste reizen. Ik was ook ongelooflijk trots dat ik als meisje helemaal alleen het gehaald had zonder hulp van niemand. En ik heb inderdaad zeer veel mensen leren kennen waarvan ik met 2 nog steeds af en toe mail na 3 jaar om te horen welke plannen zij nog hebben...

MAAR ik zou de route naar santiago niet meer alleen fietsen. Ik zou hem ofwel wandelen ofwel in groep fietsen.

Da's natuurlijk mijn idee he...
Hoi,

Bedankt voor jullie reactie. Ik wil niet 3-4 weken lang alleen fietsen, vandaar ook mijn oproepje. Wellicht dat ik hier alvast kan kennis maken met fietser die dezelfde route afleggen, anderzijds vind ik het ook erg lekker vooruitzicht dat doordat ik alleen ben ik ook vrij ben in keuze te maken om ergens een dagje te blijven, of een dag wat minder km te maken.... dus niet van te voren al vast te zitten.

Dus als er nog mensen zijn die de route ook fietsen in deze periode... laat wat horen!

Groeten,

Sim :P ne
Hey Simone

ik vertrek begin juli vanuit België richting Santiago. Ik ben van plan het hele stuk alleen te fietsen. Omdat ik er zeker van ben dat ik wel mensen zal tegen komen. Ik vind het een zaligheid dat je de vrijheid hebt om te kunnen doen en te laten wat je wilt. Als ik honger heb dan eet ik, als ik moe ben dan stop, ... Begrijp je? Dit is mijn eerste tocht dus ja misschien denk ik er straks wel anders over. In ieder geval denk ik wel dat we elkaar zullen tegen komen onderweg, wie weet kunnen we dan wel wat samen rijden!

Groetjes Femke