Additionally, paste this code immediately after the opening tag: accidents - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

accidents

alles goed ik klaag niet maar wil er toch op wijzen dat de Topic is :OVERDEKOP

xedni schreef:alles goed ik klaag niet maar wil er toch op wijzen dat de Topic is :OVERDEKOP
nee hoor, het is "accidents", maar goed jij bent de TS, dus je mag het bepalen. :lol:

Het mountainbiken is hier niet zonder risico's met al die steile afdalingen, waaronder ook heel technische met keien van 30 cm. Je wilt elk pad toch een keer proberen...
Gemiddeld val ik toch wel een keer of 3 per jaar op die manier. Ik fiets uiteraard nooit zonder helm. Echt over de kop, in de zin dat je achterwiel omhoog gaat en je zelf gelanceerd wordt, heb ik onlangs voor het eerst meegemaakt. Niemand zag het en niemand kan dus vertellen hoe hulpeloos ik me tijdens die vlucht toonde.
Een week later overkwam het me bijna weer maar deze keer polfte mijn achterwiel weer terug na minstens twee secondes op mijn voorwiel gebalanceerd te hebben. Moet ook een mooi gezicht geweest zijn.
Afbeelding

SjirkM schreef:
xedni schreef:alles goed ik klaag niet maar wil er toch op wijzen dat de Topic is :OVERDEKOP
nee hoor, het is "accidents", maar goed jij bent de TS, dus je mag het bepalen. :lol:
schaam schaam JE HEBT HELEMAAL GELIJK,De eerste POST lijkt mij daarentegen toch wel duidelijk!! !

EDIT overigens stond het (zie verderop )ook nog eens in het verkeerde subforum ,hoewel het weldegenlijk met techniek te maken heeft ,vraag maar aan een judoka.
Sorry.

Wel een beetje jammer misschien dat 'kletspraat' wsl wat minder gelezen word,maar ik heb niets te klagen iig.
Xedni

Vorige week maandag, 13 oktober.

Ik was een weekendje wezen fietsen in Zeeland, bij m'n ouders, en kwam met de trein terug. Bij Schiphol uitgestapt, ik denk ik pak die laatste paar kilometertjes nog mee.

Rond een uurtje of zeven kwam ik op de Dr. Plesmanlaan in Slotervaart op een kruising aanrijden, de stoplichten knipperden oranje. Links van me reed een auto (de rijbaan is hier gescheiden van het fietspad door een groenstrook met bomen) die rechtsaf wilde slaan, de Laan van Vlaanderen op.

Ik hield in, jeweet tenslotte maar nooit, maar de auto remde keurig in de bocht. Mooi zo: ik trek op en wil oversteken. Op dat moment trekt ook die auto weer op. Hij was niet voor mij gestopt, maar om naar de richtingaanwijzers te kijken; het was een Poolse tourist die niet wist of-ie de juiste route aan het volgen was.

Dus, op het moment dat ik overstak, zat ineens die auto dwars voor me. Ik vol in de remmen, hij vol in de remmen, maar ik raakte 'm onvermijdelijk op de rechter koplamp, sloeg over mijn fiets heen en landde plat op m'n neus op het asfalt, schoof een tiental centimeters naar voren en kwam met m'n voorhoofd tegen de vluchtheuvel tot stilstand:

Afbeelding

Even later was ik per ambulance naar de Spoedeisende Hulp van het Slotervaartziekenhuis vervoerd, en had ik wat hechtingen in de kop:

Afbeelding

En ik kon gaan (per taxi; fiets was met de politie mee). Een dag of twee later begon alles lekker op te zwellen:

Afbeelding

Dit had ik nog van m'n bril over, de andere helft ligt denk ik nog ergens in een goot in Slotervaart. Ik ben wel blij dat ik ooit voor plastic brilleglazen heb gekozen, dat zal ik ook altijd doen, in de toekomst! Toen ik dit zag, werd me ook duidelijk dat ik behoorlijk over de straat gegleden ben met m'n gezicht. En waar die winkelhaak op m'n neusbrug aan te danken is:

Afbeelding

En tenslotte m'n fiets, ook op miraculeuze wijze (net als ikzelf) redelijk schadevrij uit de strijd gekomen. Vork en frame zijn nog heel, en daar gaat het mij om. Deze stond op de nominatie om gestript en omgebouwd te gaan worden:

Afbeelding

Nu, dik anderhalve week later, zijn de hechtingen eruit, en beginnen de zwellingen ook te verdwijnen. Afgezien van een wat scheef en misvormd (dubbelgevouwen) neustussenschot en een fraai litteken boven m'n linkeroog ben ik alweer de onweerstaanbare knapperd die ik voorheen altijd was.

.tsooJ

xedni schreef:@Leon je moet wel anticiperen natuurlijk. Ik weet niet welke snelheid jij normaal vind maar dat ligt wellicht 2x zo hoog als alls 'men' verwacht :lol:
Nou, hierin zit nu net de bron van de angst die ik tegenwoordig heb voor voetballende jongetjes.
Het was perfect weer en fietste met 22 km/u door de wijk op mooi asfalt. Die 22 heb ik nog op mijn teller gezien. Ik zag jongetjes voetballen en remde wat af. Ik was er al voorbij toen ik in mijn ooghoek zag dat het ergste ettertje de bal precies in mijn richting schopte. Het zal 18 km/u zijn geweest toen ik door de lucht ging. Wist ik dat de gevolgen zo hard konden aankomen? Nu wel.
Leon

xedni schreef:alles goed ik klaag niet maar wil er toch op wijzen dat de Topic is :OVERDEKOP
En meer op zijn plek in "KLETSPRAAT" dan in "Techniek en Onderdelen".... :lol:

Nu ja...echt goed overkop gaan vereist veel techniek en als je het goed doet heb je achteraf enkel fiets- en lichaamsonderdelen... :wink:

:lol:

Het technische gehalte van deze discussie is inderdaad nogal ver te zoeken, daarom het ik het verplaatst.

Ben zelf gelukkig nooit over de kop gegaan, wel een keer bijna. Toen ik voor het eerst een noodstop moest maken met mijn nieuwe fiets (nog geen uur oud), aan de flinke remkracht van V-brakes was ik toen nog niet gewend. Met moeite hield ik controle.

Groetjes,
Frank

Een jaar geleden een flinke smak gemaakt in een klein plaatsje onder Bologna(IT). Eind van de dag, twee keer verkeerd gereden op zoek naar de lokale camping. Honderd en één keer weten te anticiperen op onverwacht openzwaaiende autoportieren en dan één keer niet opletend genoeg. 'Ekskuzee' liet de Italiaanse chauffeur weten toen hij me van het asfalt overeind hielp en ging er van door. De tassen aan de lowrider en achterdrager hebben redelijk dienst gedaan als valbreker. De averij aan fiets: derailleur achter verbogen, slag in wiel, ketting gebroken en achtervork ontzet. Zelf kwam ik er met schaafwonden en een paar gekneusde ribben van af. Het heeft drie dagen geduurd een 'mechanico' te vinden. Met de restverschijnselen van gekneusde ribben revalideert het niet best in een tunneltentje, laat staan het longvolume aanspreken bij de inspanningen huiswaarts met Reschenpas en Albergpas als hindernissen.


http://members.home.nl/jdeg/smak.jpg

2x echt over de kop gegaan en 1x tegen een openslaand portier van een auto aangereden.

1e keer omdat het donker was in het bos en ik de boomstam op het fietspad niet zag liggen; gevolg gat in m'n voorhoofd en zwaar gekneusde ribben. Met ambulance naar het zieken gebracht waar m'n hoofd gehecht is. Door de ribben kon ik weken lang nauwelijks bewegen laat staan fietsen. Mijn fietsframe was verbogen, dus total loss.

2e keer was overdag; een kort stevig stukje hout vloog tussen m'n voorwiel, m'n fiets stond direct stil en ik vloog 2 meter de lucht in. Licht gekneusde ribben en met wat aspirine ben ik een dag later verder gegaan. Mijn fiets had verders niets op een opgestroopt spatbord na.

Tegen het portier van de auto was het klassieke voorbeeld van iemand die zonder te kijken even dacht de asbak te kunnen legen, terwijl ik er net aan kwam. Ik vloog finaal over de deur heen, maar had op wat schrammen na verders niets.

xedni schreef:Het echte OVERDEKOP-werk lijkt vooralsnog geen gemeengoed .Misschien toch zeldzamer als ik dacht.:lol:
Ik wil niet opscheppen, maar de mijne was echt 180 graden. Ik eindigde op min rug

2 keer over de kop gegaan, maar beide keren met oudere fietsen en lang geleden.

Eerste keer in Utrecht, onderweg van de Veluwe naar Woerden voor een feestje. Plots een brommer die op de Biltstraat vanuit een uitrit kwam en op mijn fietspad (dus aan de rechterkant) blind mij tegemoet kwam. Botsing niet te vermijden,maar relatief onbeschadigd overleefd. Ik reed op een oude Peugeot randonneur, en het voorwiel en voorvork waren nog OK. Helaas bleek er wel een knik in het frame te zitten. Bovendien had ik m'n remkabel in 2en geremd (sporadisch gerepareerd). Wel door kunnen fietsen en de volgende dag weer terug naar huis.

Tweede keer was vanaf het station naar de Universiteit: Auto kwam links vanachter een heg ineens uit een uitrit over het vrijliggende fietspad. Ik reed aan de linkerkant van iemand dus kon niet uitwijken naar rechts. Mooi over de motorkap gerold maar ook daar verder goed van af gekomen. Ook de "stationsfiets" had geen merkbare schade.

Fedor schreef:... over de kop gegaan, maar beide keren met oudere fietsen en lang geleden.
Dat is ook goed, maar geeft minder punten :lol:
Leon

Enkele maanden terug, had net een nieuwe fiets.
s'ochtends vroeg op weg naar m'n werk, sla ik rechtsaf een drukke weg op, kijk in de bocht links over m'n schouder naar het naderend verkeer en op het moment dat ik weer voor me kijk staat er een meisje stil op het fietspad! Ik knijp in m'n remmen, maak een volledige salto en land zo naast het meisje die mij met stomme verbazing aankijkt!! :oops: Ben weer opgestaan, fiets was nog heel, ikzelf behoorlijk geschrokken en wat beurs en ben toen maar helemaal beduusd naar huis gestrompeld. Ik was helemaal perplex, dat je dit zo maar kon gebeuren, het ging zo ongelooflijk snel. Heb de voorrem van m'n fiets maar wat minder strak gezet, maar of het me nooit meer zal gebeuren??

Hallo allemaal.

Hierbij twee "echte" salto's

Enige jaren geleden.

Fiets vrij en vrolijk over het jaagpad tussen Elsloo en Meers bij Geulle. Voor mij: een eenzame fietser.
Bellen: geen gehoor. Natuurlijk zo doof als een kwartel. Nog eens bellen, zelfde resultaat.
Besluit om die dove dan maar te passeren. Dat had ik nou niet moeten doen.
De andere schrikt op uit zijn overpeinzingen en maakt een zwiep. Dankzij mijn uitstekende stuurmanskunst :D kan ik een botsing vermijden. Ik kijk om, om non-verbaal te communiceren en kom met mijn voorwiel naast het asfalt in een gat. De fiets heeft opeens geen snelheid meer maar ik wel en maak een salto met gestrekte armen over het stuur en duikel enige meters de dijk af. Niks aan de hand, mijn fiets nog heel en die dove kwartel alleen maar verbaasd kijken.

Uit mijn jeugdjaren

Eindexamenjaar.
Bij mij in de klas zat een hele mooie meid. Type: blond en alles in de juiste verhouding :D Echter onbereikbaar, want ze "ging" met het sportkanon van de school. Type: blond en meer spieren dan hersens.
Ze woonde, in hetzelfde dorp, langs een beek. De eerste of tweede week van het eindexamenjaar kwam ik op de fiets voorbij haar huis, moest wel, want daar lag een brug.
Daar stond hij en daarnaast stond zij. Zij in een mini-bikini. Haar vriendin was er ook, in een nog kleinere mini-bikini. Twee Eva's zoals God het oorspronkelijk proto-type ontworpen moest hebben. Afgeleid door dit lichamelijk geweld, miste ik finaal de brug en met een salto die ik in de gymlessen nooit had klaar gekregen, kukelde ik over het stuur de beek in. :oops: Het eindexamenjaar was een ramp.

Alien schreef:Vorige week maandag, 13 oktober.

Ik was een weekendje wezen fietsen in Zeeland, .................

Afbeelding

.........
...... Een dag of twee later begon alles lekker op te zwellen:

Afbeelding


Afbeelding



.tsooJ
Maar gelukkig hadden we de fotoos nog :roll: :lol: :D

Leon schreef:
Fedor schreef:... over de kop gegaan, maar beide keren met oudere fietsen en lang geleden.
Dat is ook goed, maar geeft minder punten :lol:
Leon
quote,unquote: Mooi over de motorkap gerold

Meer punten :)

SjirkM schreef: - Iets teveel gedronken, iets veel teveel gedronken.

Sjirk
Staat dat daar echt of zie ik nou dubbel :roll: