Additionally, paste this code immediately after the opening tag: accidents - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

accidents

Ligandi schreef:Telt deze ook? . Maar hij stond alweer overeind. Eerste woorden: 'Is mijn fiets nog heel?'
Telt wel weer voor de levenden onder ons :lol:

Het echte OVERDEKOP-werk lijkt vooralsnog geen gemeengoed .Misschien toch zeldzamer als ik dacht.:lol:

Overigens pas 2x overdekop door te strakke remmen als ik goed heb geteld.

paul1987 schreef:augustus 2006. Ik rijd op mijn mtb naar wat mijn stageplek zou worden in september om even te kijken waar ik langs moet. Op een bepaald moment had ik mijn koppie er niet meer bij en in een keer doemt er 1.5 mtr verderop een hek voor me op. Ik uit pure reactie volop in mijn voorrem waardoor ik over de kop ga.

Resultaat: kapotte voorderailleur en schaafwonden.

Het valt dus nog mee vergeleken wat sommigen mee hebben gemaakt.
Ja maar wel een ECHT OVERDEKOP-moment :D

xedni schreef:Het echte OVERDEKOP-werk lijkt vooralsnog geen gemeengoed .Misschien toch zeldzamer als ik dacht.:lol:
Misschien omdat het ook niet zo goed voor je ego is :lol:

jeugd:
- Op een kamp in Elspeet: een stok in mijn voorwiel bij een afdaling. Blijkbaar een betere valtechniek dan mijn broer want die had enkele jaren daarvoor zijn sportschoenen in zijn voorwiel gestopt en daarbij zijn voortanden kwijtgeraakt.
- Achter om bij mijn ouders stoer langs de rand van de sloot fietsen, vallen en op de kop in het water terecht komen.
studie:
- Iets teveel gedronken, iets veel teveel gedronken. De rechte weg bleek een kronkelweg met opspringend asfalt. Pijnlijk was vooral de aanblik van mezelf in de spiegel de volgende morgen.
mtb:
- bij het afdalen van hellinkje te hard in mijn voorrem geknepen. Naar mijn eigen perceptie twee keer over de kop gegaan. Het zal wel 1 keer zijn geweest. Gelukkig heeft niemand het gezien.... want mijn trots was ernstig gedeukt; mijn fiets ook maar wel minder.
race:
- Op de kop in de berm door een domme remactie van mijn voorganger.
- 2 keer mijn voet uit de pedaal geklikt om vervolgens de andere kant op te vallen. Snel opstaan en doen alsof het een normale manier van afstappen is.
- Voor de rest nog wat schuivertjes die meestal resulteerden in een gevallen fiets en een berijder die stromplend rennend verder gaat. Je kunt blijkbaar toch van je fiets afspringen als het moet :wink:

Sjirk

25 jaar terug denk ik dat het was.

De eerste ochtend van een nieuw uitzendbaantje, dus een beetje zenuwachtig. Hard fietsen door kleine straatjes. Laten ze daar nou net de top laag van nieuw asfalt hebben aangebracht. Geen waarschuwingsborden niks, nada, mijn voorwiel slipt weg, ik door de vaart er overheen met een salto op de rug doorgeschoven over het verse asfalt.

Heb gelukkig alles vergoed gekregen van de gemeente, daar ik 2 getuigen had die bevestigden dat er geen waarschuwingsborden stonden.

Mooi van de gemeente Haike maar ik snap het niet helemaal :oops: :wink:
Maar met een salto ben je wel door naar de volgende ronde :D :D :D :D :D

xedni schreef:Mooi van de gemeente Haike maar ik snap het niet helemaal :oops: :wink:
Maar met een salto ben je wel door naar de volgende ronde :D :D :D :D :D
Euhhh.... wat valt er niet te snappen? :?:

Nou nieuw asfalt hoef je toch niet te slippen?

Anyway.... :shock:

xedni schreef:Nou nieuw asfalt hoef je toch niet te slippen?
Als het net nieuw is en nog weinig bereden, kan er nog een laagje olie opzitten.

Misschien ,ik weet dat niet .
Moet de gemeente daarvoor waarschuwen?

SjirkM schreef:
xedni schreef:Nou nieuw asfalt hoef je toch niet te slippen?
Als het net nieuw is en nog weinig bereden, kan er nog een laagje olie opzitten.
Ik heb er verder geen verstand van, maar die toplaag lag er net iets van 10 min op, vertelden die lui me, en het was gewoon spiegelglad, alsof je op ijs doorglijdt zeg maar, ik zat ook helemaal onder :wink:

xedni schreef:Misschien ,ik weet dat niet .
Moet de gemeente daarvoor waarschuwen?
De gemeente moet iedere afwijking van de openbare weg bewaarschuwen of bebakenen.

als je op ijs doorglijd zit je toch (ook)niet onder waaronder?

hwhaan schreef:
xedni schreef:Misschien ,ik weet dat niet .
Moet de gemeente daarvoor waarschuwen?
De gemeente moet iedere afwijking van de openbare weg bewaarschuwen of bebakenen.
Yeah right :roll:

Edit sorry hwhaan dit kan verkeerd opgevat worden ,ik bedoel het goed :wink:

xedni schreef:Misschien ,ik weet dat niet .
Moet de gemeente daarvoor waarschuwen?
Ja... de plaatselijke wegbeheerder kan aansprakelijk gesteld worden voor de (on)veiligheid van de weg. Dat is ook de reden waarom jij een forse boete kan krijgen als je auto olie lekt op het wegdek. De volgende die erover wegslipt kan er de wegbeheerder voor aansprakelijk stellen, en een claim indienen, daar zitten ze niet op te wachten.

xedni schreef:als je op ijs doorglijd zit je toch (ook)niet onder waaronder?
Onder asfalt wat nog niet is uitgehard.

Okey, mijn salto mortale:
Met een paar vriendjes speelde ik als jonge puber een puberaal spelletje:
Op een oude fiets zonder spatborden tussen twee anderen doorrijden terwijl zij proberen je te raken met een bal...
Je voelt 'm al aankomen; de bal beland tussen het voorwiel en het frame van de fiets. Het gevolg was een vrijwel perfect uitgevoerde salto met fiets en al! Minpuntje: Ik raakte met mijn hoofd de straat. Geen bloed ofzo maar ik was toch een beetje dizzy, dus ging ik even liggen in het gras. Helaas legde ik mijn zere hoofd wel middenin een verse hondendrol. :?

Reboli schreef:Stak een weg over paralel met een trambaan. Aan de overkant merkte ik opeens dat mijn stuur blokkeerde. Op zich niet rampzalig op een recht stuk, totdat de hele vork met wiel wegbreekt en ik voorover kukel. Mijn voeten hingen even boven mijn hoofd :roll:
Ik sta weer op zie ik dat er een tram stond... Ik denk dat die mensen een mooie beeld hadden van mijn duikelpartij :D
Niets aan overgehouden - buiten lichte schaafwondje / kapotte fiets en mooie herrinnering ;)
Zo zie ik het tenminste :roll:
\

ja we zien dit graag ,als een mooie herinnering .Laten we het ook zo houden
!!!!!

Oh leuk, ongelukken.

- het is eind oktober 2003, uur of tien 's avonds als ik mijn wakker word. Drie hoofden, alle drie met een politiepet op, schuiven in mijn gezichtsveld. Nu snap ik het rare perspectief: ik lig op de grond, buiten nog wel! Geen idee waarom. "Wat is er gebeurd?" stamel ik. "Dat is de derde keer dat je dat vraagt" , zegt een van de drie hoofden. Ik, opnieuw: "wat is er gebeurd?" en dan vertellen ze me dat ik ben gevallen voor de Bijenkorf in Utrecht en dat de ambulance eraan komt. Ik lag namelijk nogal bewusteloos flink te bloeden. De volgende dag kan ik de barstwond boven mijn oog bewonderen, begeleid door een knallende koppijn van de hersenschudding. Het moet een mooie schuiver zijn geweest, ik hoop dat er een salto bij zat. Ik kan het me namelijk niet meer herinneren.
- een half jaar later, wederom in Utrecht en wederom een uur of tien 's avonds. Ik heb een borrel gedronken na het werk. Samen met mijn maat rij ik langs een snackbar en plotseling merk ik dat ik honger heb. Wat een gelukkig toeval! Ik stuur mijn fiets de stoep op om te parkeren, het wiel schuift langs de stoeprand en in een vreemdsoortig slow motion zie ik de grond langzaam dichterbij komen. Zodra ik met mijn gezicht op het plaveisel kwak heeft de wereld weer zijn normale snelheid. Mijn gezicht ziet eruit alsof een elftal kwaadwillende katers zich er de hele nacht op heeft uitgeleefd en mijn pantalon kan ik weggooien. Wel jammer, het was een gloednieuw pak. Gelukkig was een ambulance ditmaal niet nodig.
- begin dit jaar, ik ben net verhuisd en doe aan het einde van de dag met wat medesjouwers de boodschappen. Ik zet het obligate kratje bier op mijn framebuis. Vlakbij huis komt het krat klem te zitten tussen mijn knie en mijn stuur. Langzaamaan ga ik steeds schever rijden totdat de zwaartekracht zich niet meer laat negeren en krat, fiets en berijder zich aanzienlijk openschaven c.q. breken aan het dorstige asfalt. Dit keer echter geen wonden in het gezicht, ik ga vooruit!

Gelukkig ben ik op reis nog nooit gevallen. In de stad sta ik echter niet voor mezelf in.

Grappig dat alcohol ook in het spel kan zijn als je het nog niet eens genuttigd hebt..... :wink: