Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Koga signature 2009 - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Koga signature 2009

Ik heb een tijd geleden al met Daniel Loot (geestelijk vader Signature) over nieuwe modellen gepraat. Voor de duidelijkheid, ik word al jaren door Koga geholpen en denk zoveel mogelijk met ze mee.

De wijzigingen:
1. In plaats van een kettingspanner worden er losse achterpadden gebruikt, waarmee je het wiel naar achteren kan stellen. Zie de foto hieronder genomen van het prototype een aantal maanden geleden (en die ik nu vast wel mag laten zien:-). Let op: deze achterpad is voor een schijfrem. Er zijn dus verschillende achterpadden, dus als je toch een kettingspanner wilt, dan kan dat gewoon en moet je een derailleurpad nemen. Dit is overigens geen standaard Koga optie hoor, dus je dealer zal wat extra werk moeten verrichten.

2. Het cr-mo frame is er al, het staat alleen nog niet op de site, omdat dat -waarschijnlijk- met de vernieuwde Koga site wordt meegenomen. Staal is er -helaas- alleen in 28 inch. En het is een heren model.

3. Er is een Signature waar ik al meteen verliefd op ben. En dat is een Carbon raceframe (tijdelijke naam: Kimera Road). Eentje die je zo op beugels boven je open haard kunt hangen. Maar ja, het is geen vakantiefiets.

4. Er is een damesmodel met een extra lage instap. Ik zet nog even een vraagteken bij de stijfheid als je met 70 km/uur met 40 kilo bagage naar beneden rijdt. Maar als je zo sportief rijdt, heb je geen lage instap nodig :wink:

Er komt geen Firmtech, geen Italiaanse ITM onderdelen meer (ITM zat in de problemen en is inmiddels overgenomen), de normale trekkingfietsen zijn nagenoeg ongewijzigd, alleen de klassieke stalen randonneur heeft een spatbord met een geintegreerd koplampje. Jammer.
Afbeelding

Oh ja, GertjanT wat jouw HS33 remmen betreft, laat jouw dealer het hendeltje even andersom plaatsen, dan kun je wel gewoon je remmen loshalen. Dus loshalen en 180 graden draaien, dat is de oplossing.