Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Stuurtas of Rugzak - Forum Wereldfietser

Stuurtas of Rugzak

Hooi
Voor 3 dagen trip (geen camping uitrusting) wel lange dag fietstocht, is een frame tas +- 10 L of een goede rugzak geschikt. Het is bedoeld voor extra kleding en eten.
Ik heb al een zadeltas 15 L,
Alvast bedankt voor een reactie
Wat wil je meenemen?

10 + 15L= 25L

Regenkleding plus dikker hemd/shirt als het koud wordt, creditcard tandenborstel, en 4 bananen

Rugzak zorgt voor permanente natte rug, onaangenaam met kouder weer zodra je stil gaat staan koelt je rug sterk af

Ja dat kan prima.
Voor 3 (of 10) dagen moet je het met zadeltas en stuurtas(je) wel kunnen redden toch? Ik zou een rugzak altijd proberen te vermijden.

Een frametas (onder je bovenbuis) en/of een 'fuel tank' tasje bovenop de bovenbuis vind ik ook wel handig voor dingen zoals reepjes.
Ik heb eigenlijk alleen een kleine rugzak om voor de paar kilometers van laatste supermarkt in de avond naar overnachtingsplaats. Mochten dat toch meer kilometers zijn dan worden het minder boodschappen en over de bikepacking tassen verdelen.
En soms dan stiekem wat heimwee naar de zee van ruimte van die Ortlieb zijtassen, maar dat zeg ik er natuurlijk niet bij...
Jurr schreef:
zo 24 aug, 2025 14:08
En soms dan stiekem wat heimwee naar de zee van ruimte van die Ortlieb zijtassen, maar dat zeg ik er natuurlijk niet bij...
Ik zie steeds meer bikepackers (althans die op gravelbikes) toch weer met de kleine Ortlieb zijtassen op pad gaan. De Arschraket lijkt iets te verliezen aan populariteit.
Een 10 liter aarsraket is nog wel strak te krijgen maar 16 liter exemplaren zie ik toch wel erg vaak vrolijk kwispelen danwel droevig afhangen ja....

Jurr schreef:
zo 24 aug, 2025 14:08
Ik heb eigenlijk alleen een kleine rugzak om voor de paar kilometers van laatste supermarkt in de avond naar overnachtingsplaats.
images.jpeg
images.jpeg (8.25 KiB) 126 keer bekeken
Die 3 kilometer van de supermarkt naar hotelletje, b&b of camping met een blik bier, een maaltijdsalade en een zak chips* in je gymrugtasje zijn de beste kilometer van de dag :D

* mijn persoonlijke favorieten daar nog bij: bakje Riz au Lait en voor de vitamientjes een bakje wortelsalade en een kiwi. :lol: