Kun je niet beter je huis verhuren? Ik ben nu drie jaar op reis betaald door de huuropbrengst.
Pier.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Leon schreef: ↑vr 01 aug, 2025 13:48Op de ideale reisfiets heb je:
# Remblokjes die nauwelijks verslijten: Kool Stop (30.000 km hier)
# Een achterdrager die niet stuk gaat: Tubus
# Een trapas met het eeuwige leven: Shimano BBUNxx
# Bomproof velgen met 36 spaken: Exal TX19
# Als je een verstelbare stuurpen wil die wel bomproof is: Zoom
# Een petfleshouder
# Veel nokjes en montage-oogjes, ook aan de binnenkant van de vork voor een beugelloze lowrider als je dat wilt.
# Een ruim voldoende laag verzet (22-32)
# Voor de rest geen fancy dingen maar wel degelijk en niet lastig.
Is dat duur? Oordeel zelf.
viewtopic.php?p=477226
Ik zie deze mooie fiets te koop staan:MaartenFtH schreef: ↑ma 11 aug, 2025 15:58Nog niet gekocht, maar ik denk dat het een oudere versie world traveller wordt. Ik ben een aantal goede langs zien komen op Marktplaats.
Ik ben gek op mijn stuur. Super comfortabel en veel 'real estate' voor camera, gps e.d. Ik ben van plan te gaan voor een oudere worldtraveller, die zijn lichter.robgru schreef: ↑di 12 aug, 2025 11:02Ik zou ook een knoop doorhakken of je een recht stuur wil of racebocht afhankelijk hoe je handen polsen daarop reageren.
In zijn algemeenheid heeft een racebocht meer hand posities en kan je afwisselen dat is geen nieuws ga ik van uit.
Maar ik zie dat je een Denham stuur hebt , die je waarschijnlijk heeft geïnspireerd vandaar je voorkeur voor de world traveler, dus keuze al gemaakt .
Het enige minpuntje van de WT is zijn gewicht 20 kg. Op het vlak geen probleem omhoog telt elke kilo. Vooral op zo'n lange tocht (duur belasting) met naar Ik aanneem 80 a 120 km per dag zou ikzelf proberen de bagage en gewicht fiets zo laag mogelijk te houden, tenzij je korte dagafstanden gaat doen.
Die ziet er netjes uit. De link naar meer info werkt niet. Ik ben 1.77 meter.stelvio73 schreef: ↑zo 17 aug, 2025 11:35Ik zie deze mooie fiets te koop staan:MaartenFtH schreef: ↑ma 11 aug, 2025 15:58Nog niet gekocht, maar ik denk dat het een oudere versie world traveller wordt. Ik ben een aantal goede langs zien komen op Marktplaats.
viewtopic.php?p=478921#p475029
Wie weet is het toevallig de juiste framemaat.
Als je de hydraulische remmen niet vertrouwt, kan je er andere remmen op zetten.
Ik wil je graag gelijk geven. Ik weet alleen niet of er tijdens de reis van Singapore naar Nederland elke dag een fietsenmaker te vinden is. En omdat in de titel "fool-proof" staat, gaf ik een conservatief advies. Wat de topicstarter ermee doet moet-ie zelf weten.
Bahco erop en dan is 'ie wel te richten. Of je 'm helemaal recht krijgt is de vraag, maar vaak wel recht genoeg om door te rijden.
Die is te groot voor mij.RianGeenen schreef: ↑ma 18 aug, 2025 10:54Nu ik je lengte weet zou ik lekker die fiets van Leon kopen.
Ik had ff moeten quoten, deze bedoel ik:MaartenFtH schreef: ↑ma 18 aug, 2025 11:38Die is te groot voor mij.RianGeenen schreef: ↑ma 18 aug, 2025 10:54Nu ik je lengte weet zou ik lekker die fiets van Leon kopen.
Dank. Hij is wel erg rood.RianGeenen schreef: ↑ma 18 aug, 2025 12:42Ik had ff moeten quoten, deze bedoel ik:MaartenFtH schreef: ↑ma 18 aug, 2025 11:38Die is te groot voor mij.RianGeenen schreef: ↑ma 18 aug, 2025 10:54Nu ik je lengte weet zou ik lekker die fiets van Leon kopen.
viewtopic.php?p=477226