Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Elektrische Fietspomp - Forum Wereldfietser

Elektrische Fietspomp

Ik wil me een Elektrische Fietspomp kopen, zoiets dus:
https://www.bol.com/be/nl/p/black-rhino ... ontent=txl

Iemand bekend met deze , andere adviezen ook welkom natuurlijk.

Gebruik: banden e bike op spanning houden.
Bij "de buren" loopt toevallig een soortgelijk topic:

https://www.mountainbike.nl/forum/viewt ... p?t=160518
I want to buy me a..

Wat ik me afvraag is of een elektrische pomp wel zo handig is op reis?
Ik heb er vorig jaar eentje in Spanje gekocht, na langdurige ruzie met mijn handpomp. Dat was een heel grote, maar hij doet het prima. Weegt alleen 400 gram. :cry:
Dit jaar voor 30 euro een mini-pompje gekocht op de fiets- en wandelbeurs, de ProUser BP120, 170 gram. Geweldig!
Heb een flinke ommezwaai gemaakt ... besloten om (voorlopig) voor een "gewone" low budget pomp te gaan.
Ik zou gewoon een goede pomp kopen, hoef je ook niet later weer een elektrische te overwegen
Pompida schreef:
do 17 apr, 2025 00:05
Ik heb er vorig jaar eentje in Spanje gekocht, na langdurige ruzie met mijn handpomp. Dat was een heel grote, maar hij doet het prima. Weegt alleen 400 gram. :cry:
Dit jaar voor 30 euro een mini-pompje gekocht op de fiets- en wandelbeurs, de ProUser BP120, 170 gram. Geweldig!
Hoe vaak kan je een band daarmee oppompen? Ik vroeg het ook aan een AI-bot en die berekende dat de accu van die ProUser BP120 goed is voor ongeveer 3-4 keer een band oppompen (een 50mm 28" band), klopt dat?
Ik had vorig jaar op onze fietsreis naar Lissabon en terug een Donrox F511 electrische pomp bij me. En daar was ik erg blij mee. Niet alleen bij lekke banden, maar ook het even weer op spanning brengen is een eitje. Deze zou bij volledige lading een halfuur moeten kunnen pompen, maar dat is nooit nodig geweest.
Het gewicht maakt me niet uit.
Herman E. schreef:
do 17 apr, 2025 17:10
Ik had vorig jaar op onze fietsreis naar Lissabon en terug een Donrox F511 electrische pomp bij me. En daar was ik erg blij mee. Niet alleen bij lekke banden, maar ook het even weer op spanning brengen is een eitje. Deze zou bij volledige lading een halfuur moeten kunnen pompen, maar dat is nooit nodig geweest.
Het gewicht maakt me niet uit.
Heb je dan ook nog een handpomp bij je of vertrouw je volkomen dat de elektrische het wel regelt?

Dit in het kader van: viewtopic.php?t=40510 ;)
Fedor schreef:
do 17 apr, 2025 18:36
Heb je dan ook nog een handpomp bij je of vertrouw je volkomen dat de elektrische het wel regelt?

Dit in het kader van: viewtopic.php?t=40510 ;)
Er gaat wel een heel klein pompje mee voor het eerste opblaasklusje alvorens de band wordt geplaatst,, en voor het geval dat. Maar nu zonder zweten onder de Spaanse zon naar 4 bar vond ik wel genieten!
Op mijn vakantiefiets zit al jaren een Zefal hpX pomp. Deze weegt in de grootste maat 265 gram en functioneert al meer dan 25 jaar prima.
Je kunt de handgreep waar je mee pompt een kwartslag draaien zodat je op het eind van de slag niet tegen de veer pompt.
In het pre-antileklaagtijdperk had je deze meer nodig dan nu, maar het is nog altijd een fijne pomp.
Zefal hpX4.jpeg
DaVinci schreef:
do 17 apr, 2025 19:43
Op mijn vakantiefiets zit al jaren een Zefal hpX pomp. Deze weegt in de grootste maat 265 gram en functioneert al meer dan 25 jaar prima.
Je kunt de handgreep waar je mee pompt een kwartslag draaien zodat je op het eind van de slag niet tegen de veer pompt.
In het pre-antileklaagtijdperk had je deze meer nodig dan nu, maar het is nog altijd een fijne pomp.
Zefal hpX4.jpeg
Precies, en als je het rubber vernaggelt kun je dat gewoon kopen, wel zo nu en dan het leer in de buis invetten tegen uitdrogen.
Heb al jaren een dergelijke pomp en werkt verder prima.
Op mijn reizen nooit meegenomen, altijd een klein handzaam pompje van goede kwaliteit.
Moet ik wel zeggen dat ik nog nooit een lekke band heb gehad.
Voor jezelf moet je kijken hoe vaak je een lekke band hebt dus hoe vaak ga je een pomp gebruiken.
Voor mij is het een pomp voor noodsituaties en daar vindt ik een elektrische pomp niet nodig.

gr. Robert
Als "probeersel" deze gekocht:
https://www.bol.com/be/nl/p/rockbros-fi ... 6dea999458

Echter krijg ik, hoezeer ik ook probeer, geen lucht in mijn banden met presta ventiel.
Is alweer retour.
Afbeelding
Ik verbaas me altijd hoe makkelijk mijn pompje (Topeak mini morph G) van 178gram de banden weer op druk brengt. Gewoon met één hand!
windinderugfietser schreef: Afbeelding
Ik verbaas me altijd hoe makkelijk mijn pompje (Topeak mini morph G) van 178gram de banden weer op druk brengt. Gewoon met één hand!
Met één hand zal hier niet lukken, zelfs met 2 handen niet.
Beide schouders zijn geopereerd . Moet dus een voet of elektrische pomp zijn.
De voortschrijdende techniek helpt je een handje!
Ik vind dat de adapters op de pompen voor presta ventielen vaak niet goed sluiten op het fietsventiel.
Iemand hier dezelfde ervaring of net niet?
Ed kettingvet schreef:
vr 18 apr, 2025 21:49
Ik vind dat de adapters op de pompen voor presta ventielen vaak niet goed sluiten op het fietsventiel.
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar je weet dat je het rubber ding moet omdraaien?
ErikB81 schreef:
vr 18 apr, 2025 22:14
Ed kettingvet schreef:
vr 18 apr, 2025 21:49
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar je weet dat je het rubber ding moet omdraaien?
Jawel hoor.
Soms is het gesukkel, een andere keer gaat het dan weer vrij vlot.
Het is niet mijn keuze van ventiel, op mijn motor met schräder gaat het veel en veel makkelijker.