Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1841 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

36831 berichten
WillemT schreef:
zo 30 mar, 2025 16:34
Als het Markelo is, welk heidegebied zouden we dan op de voorgrond zien?
Als het dan Markelo niet is, dan kan het wellicht de zendmast bij Smilde zijn, en dan zoiets als het Dwingelderveld in de voorgrond?
Ik ken het Dwingelderveld en daar komen geen hoogteverschillen in voor als op de raadselfoto. Wel een paar meters, maar toch....
Is het dan de toren van Hilversum? Hier zie je hem wel in verte, maar misschien niet helemaal juiste plek
https://www.google.com/maps/@52.2351209 ... FQAw%3D%3D
Geen Smilde of Hilversum.
Wellicht ergens ten noordwesten van Arnhem, met de TenneT-toren op de achtergrond.
stelvio73 schreef:
zo 30 mar, 2025 22:36
Wellicht ergens ten noordwesten van Arnhem, met de TenneT-toren op de achtergrond.
Inderdaad regio Arnhem.
Park Hoge Veluwe, de heide ten noorden van Oud-Reemst? Daar staan verspreid wat bomen. Daar heb ik op 18 juli vorig jaar gefietst maar geen Streetview te vinden.... Ik verliet het park bij Schaarsbergen.
Martin E. van Doornik schreef:
ma 31 mar, 2025 00:39
Park Hoge Veluwe, de heide ten noorden van Oud-Reemst?
Oud-Reemst, daar ben ik recent nog langs gereden, komende vanaf Mossel. Maar deze locatie is veel te westelijk.
WillemT schreef:
zo 30 mar, 2025 22:43
stelvio73 schreef:
zo 30 mar, 2025 22:36
Inderdaad regio Arnhem.
Ah, nu denk ik dat ik het weet. Een andere windrichting. Ik heb geen foto, dus laat anderen de plek maar zoeken.
Ongeveer vanaf hier? Ik zie ongeveer in het midden twee bulten vlak naast elkaar net als op de raadselfoto. Bij het Rozendaalse bos, ongeveer een halve kilometer ten oosten van de A50.
https://www.google.nl/maps/@52.0386579, ... FQAw%3D%3D
Martin E. van Doornik schreef:
ma 31 mar, 2025 10:35
Ongeveer vanaf hier?
Helemaal goed Martin! De foto is inderdaad vanaf de Koningsweg genomen, hooguit 500 m oostelijker maar er is maar op een paar punten Streetview. Reed vanaf de brandtoren, die op circa 100 m hoogte staat, naar Arnhem. Vrijwel voortdurend afdalen. Een mooie opsteker na een lange dag fietsen (dus geen laatste loodjes)!
Ik dacht ook aan de brandtoren, maar ik zag daar geen berken die op de voorgrond staan.
Heb daar wat jaren geleden samen met een schaapherder rondgelopen. Highlanders gezien. En ik zag de zweeftoestellen van Terlet overvliegen.
Ga zo een plaatje uitzoeken.
Hier is de volgende:
imm036_N36.jpg
Hier ben ik al een aantal keer geweest, ook 2x op de fiets... Pistoia
Molto bene, come'è possibile!
Het was in mei 2006, op hetzelfde plein ontmoette ik een Nederlandse fietser met z'n zwaar bepakte fiets uit Sittard. Kort gesprek mee gehad en een foto van hem genomen. Was jij dat soms?
De volgende is voor jou.
Nee dat was ik niet. Ik was er in '94 en '97, en nadat de kinderen geboren waren nog 3 keer tijdens de herfstvakantie omdat het zo mooi is daar. Wij noemen Pistoia altijd mini-Firenze, erg leuk stadje. Kopje koffie op het Piazza della Sale ...mmmmm.
Ik ga een nieuw plaatje zoeken
Volgende :
20241108_111238.jpg
Ook in Italië? De sokkel is van het Italiaanse steensoort travertin, ziet men ook op het Monument op de Dam. Verder geen idee....
Ook in Italië.
Wel iets gevonden wat erop lijkt, maar schijnen meerdere exemplaren van te zijn. kan ook geen plek vinden waar zo'n beeld dan zou staan om te kijken in streetview. zie hier paar voorbeelden door te zoeken naar Kissing tree italy
https://www.google.nl/search?q=kissing+ ... COiYWNDGJM
zou dus in Sienna kunnen zijn.