Additionally, paste this code immediately after the opening tag: te koop op... verzameltopic - Pagina 54 - Forum Wereldfietser

te koop op... verzameltopic

1071 berichten
Grandonneur schreef:
zo 26 jan, 2025 22:36

Nog niet eerder zo’n kettinglijn gezien trouwens. Iets zegt me dat het maar suboptimaal is.
Héél fraaie tandem. En grotendeels origineel en in goede staat, zo te zien. Prijs lijkt me ook niet zo gek.

Waarom die triple bij de captain is geplaatst weet ik eigenlijk niet. Ik heb op mijn tandem hetzelfde crankstel, maar dan met de triple bij de stoker. Scheelt een ketting, zou ik denken. :?

Afbeelding
Prijs is redelijk voor die fiets. Als men van dat spul houd... https://grandbois.jp/gallery/?y=all
Wat ik me kan bedenken is dat de fiets maar door 1 persoon gebruikt werd en de lange schakelkabels op waren.
Al lijkt het wel een singer ding te zijn
https://grandbois.jp/gallery/20190107/28104/
Veertig jaar oude Snel Safari op Marktplaats. Grotendeels origineel, zo te zien. De aangesoldeerde bagagedrager met stuitnok voor de achterremkabel vind ik wel een leuk detail. Frame gebouwd in België door Vaneenooghe, vermoed ik.

https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en ... 45826d5acd

Afbeelding
non-fixie schreef:
zo 26 jan, 2025 23:14
Grandonneur schreef:
zo 26 jan, 2025 22:36

Nog niet eerder zo’n kettinglijn gezien trouwens. Iets zegt me dat het maar suboptimaal is.
Héél fraaie tandem. En grotendeels origineel en in goede staat, zo te zien. Prijs lijkt me ook niet zo gek.

Waarom die triple bij de captain is geplaatst weet ik eigenlijk niet. Ik heb op mijn tandem hetzelfde crankstel, maar dan met de triple bij de stoker. Scheelt een ketting, zou ik denken. :?
Voor wat het waard is: deze oplossing met lange ketting naar voren zie je bij oudere tandems wel vaker. Voordeel (naast de nadelen): je kunt élke combinatie voor/achter schakelen zonder je druk te hoeven maken over de kettinglijn.
Marten schreef:
do 06 mar, 2025 17:20
Voor wat het waard is: deze oplossing met lange ketting naar voren zie je bij oudere tandems wel vaker. Voordeel (naast de nadelen): je kunt élke combinatie voor/achter schakelen zonder je druk te hoeven maken over de kettinglijn.
Dank voor je reactie. Ik heb er zelf ook wat onderzoek naar gedaan en voor zover ik verklaringen tegengekomen ben gaan die inderdaad allemaal over de kettinglijn. Wellicht dat die bij oudere en stijvere kettingen ook wel wat meer een issue was dan met het modernere spul.
Afbeelding

https://www.wijverkopentweedehandsfiets ... onrohloff/

Ugh :roll:

Dit werkt zo toch nooit fatsoenlijk... Was aan het kijken voor een specifieke World traveller kwam deze voorbij.
De vraag is ook of je daar wel moet wezen voor een 2e-hands fiets, nog even afgezien van de fouten die gemaakt zijn bij de montage.
Vreemde stekkertjes bij de dynamo, voordrager vreemd / scheef gemonteerd of niet passend, concentrische balhoofd ziet er niet fris uit, tandwiel pas niet mooi, en waarom niet nog een extra stuurverhoger?
Maar de lak ziet er mooi uit en hij is goed met de hoge druk reiniger behandeld..
veloos schreef:
zo 09 mar, 2025 11:53
Tandwiel pas niet mooi, en waarom niet nog een extra stuurverhoger?
Bijzondere afstelling inderdaad. Al zie ik op de foto's met blije klanten van de bekendere vakantiefiets winkels ook wel eens afstellingen waarvan ik denk, "had deze klant niet meer baat gehad bij maatwerk in plaats van een kek merk en dito kleurtje". En dan koop je nieuw bij de expert...
_Peter_ schreef:
za 08 mar, 2025 16:10
De vraag is ook of je daar wel moet wezen voor een 2e-hands fiets, nog even afgezien van de fouten die gemaakt zijn bij de montage.
Neen zou hem daar ook niet kopen. Was via Google er toevallig op terecht gekomen toen een beetje aan het zoeken was naar een oudere Koga :wink:

Hij viel wel gelijk op dat weer wel...