De openingspost gaat over navigatie. Het woordenboek leert mij het volgende over navigatie:Flix schreef: ↑za 08 feb, 2025 11:16Goed zo.RianGeenen schreef: ↑za 08 feb, 2025 10:40In desolaat gebied stop ik alle schermpjes weg zodat ik het eens goed in me op kan nemen.
Maar dan heeft het ook geen zin in een draadje waar we navigeren bespreken, te gaan trollen.
1) het scheepvaartverkeer
2) het bepalen van de positie (standplaats) en de bepaling van de richting om naar een gewenste positie te gaan
3) het via de weg bereiken van een bestemming door middel van elektronische apparatuur en navigatiesatellieten
4) het vinden van de de weg in een informatiesysteem
1 en 4 lijken me hier niet van toepassing. Maar 2 en 3 wel. Daarom mijn inhoudelijke reacties en persoonlijke ervaringen en meningen. Navigeren is wat mij betreft zoveel meer dan een app of een Garmin. Het in de gaten houden van natuurlijke herkenningspunten, stand van de zon, kompas, etcetera. Allemaal vormen van navigatie.
Ben ik me toch een beetje aan het verdedigen, dat wilde ik eigenlijk niet gaan doen. Beste Flix, ik hoop dat je een fijne zondag hebt. En dat meen ik oprecht, niet sarcastisch.