Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Kedengedeng.
Nog steeds geen regen gezien sinds maandag. Wateroverlast in het zuiden, hier heiig zonnig. Gisteravond mooie zonsondergang gefotografeerd voor de huisdeur.Martin E. van Doornik schreef: ↑di 18 jun, 2024 15:07JA! Vanmorgen nog zonnig maar nu bewolkt, wel droog. Maar paar druppeltjes gevoeld. Zeg nog niks waar.
Een dramatische foto eigenlijk met die mooie boogbrug daar in de verte. Het stuwmeer moet al langere tijd leeg staan, gezien de hoeveelheid groen op de bodem. Lago di Vogorno was leeg voor onderhoud (zal niet zo lang geduurd hebben). Ik denk nu aan een stuwmeer in Catatonie, daar zijn lege stuwmeren vanwege de extreme droogte. Dus mogelijk een van deze.
Hallo Math, tja.... die soort kerktorens in dergelijke stijl zag ik wel vaker in Zweden. Storkyrkan = Grote Kerk. In Göteborg staat nog een kerktoren die weer wat op lijkt, wat de verwarring groter maakt: Deze foto heb ik op 2 april 1972 (nu al 52 jaar geleden!) vanuit mijn fiets gemaakt. Op de voorgrond staat het stadhuis van Göteborg, waarop de Zweedse vlag fier wappert. De Kristina-kerk of „Duitse kerk” is gelegen aan Norra Hamngatan in het centrum van Göteborg.math schreef: ↑do 20 jun, 2024 12:54Ik vond het helemaal niet gemakkelijk. Het was me al snel duidelijk uit diverse stijlkenmerken dat het een kerk in Zweden moest zijn. Maar ondanks diverse zoektermen verscheen er geen gelijkend plaatje. Toen ik het al opgegeven had, zag ik hem als een bijplaatje bij https://sv.wikipedia.org/wiki/Storkyrkan
Ik vond de kerk als 'liknar' in deze link : https://www.goteborg.com/platser/christinae-kyrkaMartin E. van Doornik schreef: ↑do 20 jun, 2024 17:33De Kristina-kerk of „Duitse kerk” is ..........
Wordt volgens mij allebei zo genoemd. De stad Göteborg is in de 17e eeuw met hulp van Amsterdammers aangelegd (met vestingwallen en grachten!) waar ook Duitse arbeiderskrachten bij waren betrokken. Zij mochten een kerk oprichten, op voorwaarde dat er Lutherse diensten werden gehouden. En naar de koningin Kristina is het zo genoemd en heet in de volksmond ook de Duitse kerk.math schreef: ↑do 20 jun, 2024 19:09Is een Christinae kyrka een Duitse kerk of een kerk die naar koningin Christina is genoemd?Martin E. van Doornik schreef: ↑do 20 jun, 2024 17:33De Kristina-kerk of „Duitse kerk” is ..........