Respect dan Wim , maar ik zou die fiets ook niet fijn gevonden hebben toen ik 17 was. Mensen verschillen nu eenmaal.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Respect dan Wim , maar ik zou die fiets ook niet fijn gevonden hebben toen ik 17 was. Mensen verschillen nu eenmaal.
Als je dacht kan je misschien, eerst nog even de lengte van je benen meten. Zoek op binnenbeenlengte. Toch.rikkertvld schreef: ↑di 30 apr, 2024 20:38Ik heb zoals gezegd wat markplaats research gedaan en aangezien jullie de echte kenners zijn vroeg ik me af of jullie mij misschien wat advies konden geven over de volgende fietsen. Ik heb gekeken naar een framemaat van 60 ( dacht dat dit het beste zou zijn), maar er zijn er maar weinig in die framemaat dus daarom ook een aantal van 57cm.
Alvast bedankt voor de moeite.
87cm = 59,2WimB schreef: ↑di 30 apr, 2024 21:00Als je dacht kan je misschien, eerst nog even de lengte van je benen meten. Zoek op binnenbeenlengte. Toch.rikkertvld schreef: ↑di 30 apr, 2024 20:38Ik heb zoals gezegd wat markplaats research gedaan en aangezien jullie de echte kenners zijn vroeg ik me af of jullie mij misschien wat advies konden geven over de volgende fietsen. Ik heb gekeken naar een framemaat van 60 ( dacht dat dit het beste zou zijn), maar er zijn er maar weinig in die framemaat dus daarom ook een aantal van 57cm.
Alvast bedankt voor de moeite.
De winkelier bestelt niet op de duitse webshops*. Neemt bijvoorbeeld een Ritchey comp stuurpen ofzo. €50. SRAM hydrauliek. kabel of setje met toebehoren kost je zo €30-€40 als je ze zelf bestelt. twee daarvan dan. Ik zou me moeten verdiepen in de techniek. De boel moet ook nog afgevuld en ontlucht. cLaat het een monteur doen, uurtje werk alles bij elkaar, twee? totaal €180-€250 als je het moet uitbesteden? lockout is vast niet zo lastig, maar ook dat heb ik nooit gedaan. Ik snap de suggestie in dezen volkomen.
tja van het plaatje is het lastig te zien. het lijkt d'r op, gezien de zadelpen, of handpositie 10-15cm onder zadel staat. Waar kom jij op uit? Ikzelf op de MTB waar ik het aardig uit kan houden zo -2cm. ietsje negatief. Voor meerdaags reizen zou ik hem +2cm willen hebben om mee te beginnen.
Precies die heb ik. Niet meer zo origineel als deze van het plaatje, die heeft vrijwel alles nog 'vintage' . Inderdaad een heel fijne fiets. verdraagt bagage heel redelijk, voor zulke slanke stalen buisjes.hoogframe schreef: ↑di 30 apr, 2024 22:16de eerste is één van de Terraliner-modellen. erg all-round. vrij probleemloos qua onderdelen en maatvoering. alleen de zadelpen is met 26,8 mm aan de dunne kant (desnoods door een stalen pen vervangen). passen banden tot wel 47 à 50 mm breed in. ik vind het een topper.
Wat is het probleem met deze dunne zadelpen? Kans op breken?
Die conclusie zou ik niet op voorhand trekken.
Ik meen het goed hoor maar je denkt van alles maar weet het niet. En wij roepen ook maar wat in alle eerlijkheid dus daar heb je niet zo veel aan behalve zelf kennis opdoen. Wel/niet je stadsfiets, wel/niet je MTB, wel/niet nieuw/tweedehands, wel/niet bikepacking, wel/niet gravelbike, alles is in veelvoud voorbijgekomen.
Bedankt voor deze eerlijke reactie daar heb ik wat aan. Dan zoek ik verder en kijk ik naar de andere fiets die jullie voorstelde.Grandonneur schreef: ↑wo 01 mei, 2024 09:43Ik meen het goed hoor maar je denkt van alles maar weet het niet. En wij roepen ook maar wat in alle eerlijkheid dus daar heb je niet zo veel aan behalve zelf kennis opdoen. Wel/niet je stadsfiets, wel/niet je MTB, wel/niet nieuw/tweedehands, wel/niet bikepacking, wel/niet gravelbike, alles is in veelvoud voorbijgekomen.
Is dat maat goed? Zijn de velgen nog goed? kan het niet zien maar achter zou 40 spaaks kunnen zijn. niks meer voor te vinden in dat geval. balhoofd, trapas en naven? Kan er eigenlijk een voordrager op? Marathon plus is niet iedereen fan van. stuur moet je wat mee, zadel, verlichting. Is de maat goed? Prijs is te hoog. Max de helft, en dan nog als alles in orde is. Is de maat goed? Hoeveel bagage moet er eigenlijk mee?
gezien de zadelpennen van je andere fietsen, de maat van deze fiets en het gegeven dat hij een vrij laag ahead vorkbuis heeft durf ik de weddenschap wel aan dat hij te klein voor je gaat zijn.
Deze fietsen zijn vrij kort. En daardoor klein. En heeft een feathershock verende voorvork waar snel speling op kan komen. Voor gewoon lekker fietsen prima. Zou hem niet zo snel als vakantiefiets bestempelen.rikkertvld schreef: ↑wo 01 mei, 2024 09:08Zelf gaat mijn voorkeur uit naar deze. Waarom? : Is helemaal nagelopen,Nieuwe ketting
Zowel voor- als achter tandwielen vervangen
Rem- en versnellingskabels vervangen
Nieuwe Schwalbe marathon plus banden op gezet
Derraileurwieltjes vervangen
+ 2 fietstassen
Dus er hoeft nauwelijks iets aan gedaan te worden dat in combinatie met het feit dat ik weinig kennis heb van het klussen aan een fiets lijkt mij dan het beste.
https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en ... 45826d5acd
Deze ziet er kwa tandwielen ed ook goed uit. Maar wat ze in vredesnaam gedaan hebben met de achterdrager is mij een raadsel. Maar daarvoor hoef je hem niet te laten staan. ( Let op beoordelen van onderdelen vanaf een foto is lastig. Dus altijd ook echt ter plekke kijken. Neem een kettingslijtagemeter mee. Maar deze ziet er vanaf foto goed uit)hoogframe schreef: ↑wo 01 mei, 2024 08:57nog een Koga. in de buurt: Zoetermeer. frame is aluminium (en niet carbon) en stalen vork.
https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en ... e-staat-57