door
KMV » za 29 jun, 2024 09:29
Cas_ schreef: ↑vr 28 jun, 2024 09:51
Dag Iedereen
Er werd heel wat geduld uitgeoefend
De fiets werd door een onduidelijkheid pas in januari besteld bij Koga door de handelaar. Ook Koga liep wat vertraging op. Blijkbaar werd de productieafdeling van Signature verhuisd en dachten ze in mei alles terug op te starten, maar dit was nog niet gebeurd. De fiets werd uiteindelijk 19 juni geleverd. Volgens de handelaar is een gemiddelde doorlooptijd van een Signature 12 tot 14 weken
Na ontvangst meteen in de 'graphene coating' gezet om hen langer schoon te houden en makkelijker te poetsen. De fiets aan de haak gehangen (met een Sigma BC10 WL t.w.v. 90 gram en garmin mount) 21,9 KG!
Je krijgt er trouwens ook een toolkit bij met Schwalbe bandenlichters, een inbussleutel met 2 relevante bitjes en enkele glijmoeren voor de MRS rail in de onderbuis.
Wij zijn enthousiast over de fiets. Ondanks zijn gewicht fietst hij mooi licht. De fiets geeft veel vertrouwen, ik verwacht ook een goede handeling bij bepakt/traag/offroad/bergaf. Dit zijn uiteraard eerste impressies, we zullen hem pas goed leren kennen naarmate de kilometers aandikken. Nog even een nieuwe montagekabel voor de stuurtashouder halen en enkele bidonhouders. Ik post dan nog een foto hoe dat werkt met de MRS-rail.
Hierbij wat foto's, waarbij ook het ontwerp van de geïntegreerde bagagedrager wat beter te zien is.
https://imgur.com/a/wLeZ2B0
Het is even wachten geweest, maar dan heb je ook wat! Veel fijne kilometers gewenst! Mooie kleur heb je gekozen.
Ik ben ook erg enthousiast over mijn nieuwe standaard Worldtraveler. Hij fietst zo ontzettend licht en de fiets is bepakt erg stabiel. Ik draag extra bagage ivm de kinderen die nog niet alles kunnen meenemen, geen centje pijn. Offroad door los zand en kuilen merk je dat de fiets veel kan hebben en opvangt, het is net een tank. De fiets bepakt parkeren is ook zoveel beter dan bij mijn andere vakantiefietsen. Hij blijft altijd stabiel staan, handig met inladen en uitladen en je hoeft hem niet ergens tegen aan te parkeren, scheelt weer schade aan je fietstassen.
Het fietsstuur wel ingekort naar mijn lichaamsbouw, die is standaard wel erg breed. Ik heb er ook nog een spiegeltje op. Ondanks dat deze fiets zwaarder is dan mijn oude vakantiefiets merk ik dat niet, een sprintje trekken of even accelereren is geen probleem. Laatst een inhalende racefietser een paar km bijgehouden met 35 km per uur. Zelf verbaasd dat dit zo makkelijk ging, zal er vanaf de zijlijn bijzonder uit hebben gezien
Ik maak steeds de vergelijking met een mountainbike, zit is minder sportief maar wel een soortgelijk gevoel en ervaring voor mij persoonlijk. De eerste heuvels ook gereden en hierbij geen verschil met mijn Cube. Ik zal nooit een klimgeit worden met mijn lengte, lichaamsbouw en 100 kilo. Gewoon net als altijd een fijne cadans en versnelling zoeken met de derailleur en trappen maar. Snelheid is dan echt ondergeschikt.
Het standaard zadel heb ik vervangen voor een passend terry fisio zadel. De pedalen vervangen voor shimano flatpedals voor meer grip en ondersteuning. De handvatten veranderd naar Ergon gp5 voor extra mogelijke posities (Was ik ook gewend). De grote meegeleverde topeak fietspomp vervangen door de mini roadmorph die ik al had. Een Santos allesdrager op de mrs rail gemonteerd. Op Amazon vond ik een bevestigingssetje hiervoor.
Voor de twijfelaars.. ga naar een dealer en probeer het uit zou ik zeggen. Ik was na 15 minuten al verkocht.