Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nieuwe Worldtraveller - of toch wat anders? - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Nieuwe Worldtraveller - of toch wat anders?

Hallo ik heb de nieuwe koga wordtraveller met alles erop en eraan.
Ben er super tevreden mee..in oktober fa ik alleen naar spanje voor onbepaalde tijd :x
Dag Allemaal

We hebben de nieuwe WT besteld met alles erop en eraan. De leaseformule bleek netto zeer interessant; dan maar meteen all in gegaan. Zou in april klaar zijn. Spannend!

Rohloff + de grotere 203mm XT M8120 schijfremmen
27,5 wielen met Schwalbe Marathon Efficiency 27.5" 60mm
Vaste zadelpen + Brooks B17
Verstelbare stuurpen + Denham multifunctioneel stuur + Ergon handvatten
SON Edulux II :roll:
Grotere XLC Hardcore pedalen
Lowrider
Setje Ortlieb Bike Packer Plus bijbesteld

Bedankt voor alle meningen en adviezen!
Ik zet hem bij ontvangst ook even op de weegschaal, benieuwd hoe accuraat de webtool is.

Afbeelding

Bijlagen

Leuk, mooie fiets (althans, mijn mening :D )

je hebt inderdaad wel alles uit de kast gehaald om hem zo zwaar mogelijk te krijgen :wink:. Sterkte met wachten komende tijd!
Daar kunnen nog plusbanden, verende zadelpen en een Brooks B66 op. Maar dat zou wat overdreven zijn. :D
Nah, ja, die stander aan de voordrager kan er altijd nog af, scheelt weer wat gewicht. :D
Leon schreef:
za 20 jan, 2024 09:34
Daar kunnen nog plusbanden, verende zadelpen en een Brooks B66 op. Maar dat zou wat overdreven zijn. :D
Vergeet de verende voorvork niet ;)

Ach ik kom totaal op 21,6 kilo (zonder pomp en bidons, zoals op het plaatje). Is zo'n 4 kilo zwaarder dan het oude model. Tja is dat veel? Op het vlakke merk je daar weinig van (in de bergen is het een ander verhaal maar daar zou ik sowieso meteen opteren voor een 46-22 opzet ipv de 50-19 (!) die Koga standaard monteert).
Fedor schreef:
za 20 jan, 2024 11:25
........... maar daar zou ik sowieso meteen opteren voor een 46-22 opzet ipv de 50-19 (!) die Koga standaard monteert).
46*22 vind ik wat ver gaan.
Onderstaand een tabel.
rohloff.jpg
Ik heb 44*17 en dan is iemand die op dezelfde straat wandelt ongeveer even snel als ik in de eerste versnelling.
Normaalgesproken zijn de 2 en de 3 goed voor de meeste hellingen.
Mijn 1 is een soort van noodversnelling voor als ik helemaal radeloos ben.
Bovenin mis je met 46*22 een bruikbare 13 en 14.
Poppink schreef:
za 20 jan, 2024 11:40
Normaalgesproken zijn de 2 en de 3 goed voor de meeste hellingen.
Niet met een fiets van 20 kilo en daarbij komt ook nog de bagage ;)

Maar je hebt gelijk. Met een 50-19 of 50-20 kom je ook vrijwel overal boven, maar meerdere Ardennenhellingen achter elkaar breekt je dan wel op.
Ik zou vragen of Formula Cura remmen een optie is. Die zijn zoveel beter dan Shimano XT remmen. Betere modulatie, meer kracht die vrijwel niet afneemt naarmate de remblokken slijten, beter vingergevoel aan de remhendels en veel betrouwbaarder.
Geniet van je mooie nieuwe fiets straks!!!!!!!

Gr ej
Lemwise schreef:
do 25 jan, 2024 21:37
Ik zou vragen of Formula Cura remmen een optie is. Die zijn zoveel beter dan Shimano XT remmen. Betere modulatie, meer kracht die vrijwel niet afneemt naarmate de remblokken slijten, beter vingergevoel aan de remhendels en veel betrouwbaarder.
Véél betrouwbaarder.

Trommelremmen waren véél betrouwbaarder dan terugtrapremmen.
Velgremmen waren veel betrouwbaarder dan trommerremmen.
U-brakes waren veel beter dan velgremmen.
Cantilevers waren veel beter dan U-brakes.
V-Brakes waren veel beter dan canti's.
Magura's waren veel beter dan V-brakes.
Schijfremmen waren veel beter dan -Magura's.
etc. etc.

Hoe kwamen we in de jaren 80 in hemelsnaam heel beneden aan de berg? Gingen we met knikkende knieën, in het zweet des aanschijns en met ware doodsverachting naar beneden?
Veel plezier met de nieuwe fiets! Hou je ons op de hoogte van je bevindingen?
Ik denk dat je een hele mooie fiets hebt samengesteld. Heel veel plezier alvast met je aankoop!

En ik zou het leuk vinden als je hier nog eens laat horen hoe lang het duurde en wat je eerste indruk van de fiets is.
Nu succes met het oefenen van geduld…🙏🏼
Dag Iedereen

Er werd heel wat geduld uitgeoefend :lol: De fiets werd door een onduidelijkheid pas in januari besteld bij Koga door de handelaar. Ook Koga liep wat vertraging op. Blijkbaar werd de productieafdeling van Signature verhuisd en dachten ze in mei alles terug op te starten, maar dit was nog niet gebeurd. De fiets werd uiteindelijk 19 juni geleverd. Volgens de handelaar is een gemiddelde doorlooptijd van een Signature 12 tot 14 weken :roll:

Na ontvangst meteen in de 'graphene coating' gezet om hen langer schoon te houden en makkelijker te poetsen. De fiets aan de haak gehangen (met een Sigma BC10 WL t.w.v. 90 gram en garmin mount) 21,9 KG!

Je krijgt er trouwens ook een toolkit bij met Schwalbe bandenlichters, een inbussleutel met 2 relevante bitjes en enkele glijmoeren voor de MRS rail in de onderbuis.

Wij zijn enthousiast over de fiets. Ondanks zijn gewicht fietst hij mooi licht. De fiets geeft veel vertrouwen, ik verwacht ook een goede handeling bij bepakt/traag/offroad/bergaf. Dit zijn uiteraard eerste impressies, we zullen hem pas goed leren kennen naarmate de kilometers aandikken. Nog even een nieuwe montagekabel voor de stuurtashouder halen en enkele bidonhouders. Ik post dan nog een foto hoe dat werkt met de MRS-rail.

Hierbij wat foto's, waarbij ook het ontwerp van de geïntegreerde bagagedrager wat beter te zien is.
https://imgur.com/a/wLeZ2B0
Het ziet er allemaal wel bijzonder stevig uitgevoerd uit, zoals de voordragers die elk met 4 bouten vast zitten.
geïntegreerde bagagedrager
Wat deze geïntegreerde bagagedrager toevoegt is mij onduidelijk. Nu wordt er een niet-standaard bagagedrager op een niet-standaard bagagedrager gebout. De aan het frame gelaste geïntegreerde bagagedragers van Tout Terrain snap ik: mindergewicht en meer stijfheid.
Lemwise schreef:
do 25 jan, 2024 21:37
Ik zou vragen of Formula Cura remmen een optie is. Die zijn zoveel beter dan Shimano XT remmen. Betere modulatie, meer kracht die vrijwel niet afneemt naarmate de remblokken slijten, beter vingergevoel aan de remhendels en veel betrouwbaarder.
Voordeel van Shimano remmen is dan weer dat die op iedere straathoek verkocht en geserviced kunnen worden.
21,9 kg... dat vind ik echt veel.
Prachtige fiets! Build for life:) Als ie eenmaal rolt niet meer te stoppen :D
Cas_ schreef:
vr 28 jun, 2024 09:51
Dag Iedereen

Er werd heel wat geduld uitgeoefend :lol: De fiets werd door een onduidelijkheid pas in januari besteld bij Koga door de handelaar. Ook Koga liep wat vertraging op. Blijkbaar werd de productieafdeling van Signature verhuisd en dachten ze in mei alles terug op te starten, maar dit was nog niet gebeurd. De fiets werd uiteindelijk 19 juni geleverd. Volgens de handelaar is een gemiddelde doorlooptijd van een Signature 12 tot 14 weken :roll:

Na ontvangst meteen in de 'graphene coating' gezet om hen langer schoon te houden en makkelijker te poetsen. De fiets aan de haak gehangen (met een Sigma BC10 WL t.w.v. 90 gram en garmin mount) 21,9 KG!

Je krijgt er trouwens ook een toolkit bij met Schwalbe bandenlichters, een inbussleutel met 2 relevante bitjes en enkele glijmoeren voor de MRS rail in de onderbuis.

Wij zijn enthousiast over de fiets. Ondanks zijn gewicht fietst hij mooi licht. De fiets geeft veel vertrouwen, ik verwacht ook een goede handeling bij bepakt/traag/offroad/bergaf. Dit zijn uiteraard eerste impressies, we zullen hem pas goed leren kennen naarmate de kilometers aandikken. Nog even een nieuwe montagekabel voor de stuurtashouder halen en enkele bidonhouders. Ik post dan nog een foto hoe dat werkt met de MRS-rail.

Hierbij wat foto's, waarbij ook het ontwerp van de geïntegreerde bagagedrager wat beter te zien is.
https://imgur.com/a/wLeZ2B0
Het is even wachten geweest, maar dan heb je ook wat! Veel fijne kilometers gewenst! Mooie kleur heb je gekozen.

Ik ben ook erg enthousiast over mijn nieuwe standaard Worldtraveler. Hij fietst zo ontzettend licht en de fiets is bepakt erg stabiel. Ik draag extra bagage ivm de kinderen die nog niet alles kunnen meenemen, geen centje pijn. Offroad door los zand en kuilen merk je dat de fiets veel kan hebben en opvangt, het is net een tank. De fiets bepakt parkeren is ook zoveel beter dan bij mijn andere vakantiefietsen. Hij blijft altijd stabiel staan, handig met inladen en uitladen en je hoeft hem niet ergens tegen aan te parkeren, scheelt weer schade aan je fietstassen.
Het fietsstuur wel ingekort naar mijn lichaamsbouw, die is standaard wel erg breed. Ik heb er ook nog een spiegeltje op. Ondanks dat deze fiets zwaarder is dan mijn oude vakantiefiets merk ik dat niet, een sprintje trekken of even accelereren is geen probleem. Laatst een inhalende racefietser een paar km bijgehouden met 35 km per uur. Zelf verbaasd dat dit zo makkelijk ging, zal er vanaf de zijlijn bijzonder uit hebben gezien :D Ik maak steeds de vergelijking met een mountainbike, zit is minder sportief maar wel een soortgelijk gevoel en ervaring voor mij persoonlijk. De eerste heuvels ook gereden en hierbij geen verschil met mijn Cube. Ik zal nooit een klimgeit worden met mijn lengte, lichaamsbouw en 100 kilo. Gewoon net als altijd een fijne cadans en versnelling zoeken met de derailleur en trappen maar. Snelheid is dan echt ondergeschikt.

Het standaard zadel heb ik vervangen voor een passend terry fisio zadel. De pedalen vervangen voor shimano flatpedals voor meer grip en ondersteuning. De handvatten veranderd naar Ergon gp5 voor extra mogelijke posities (Was ik ook gewend). De grote meegeleverde topeak fietspomp vervangen door de mini roadmorph die ik al had. Een Santos allesdrager op de mrs rail gemonteerd. Op Amazon vond ik een bevestigingssetje hiervoor.

Voor de twijfelaars.. ga naar een dealer en probeer het uit zou ik zeggen. Ik was na 15 minuten al verkocht.