door
Jurr » za 15 jul, 2023 10:53
Poppink schreef: ↑za 15 jul, 2023 10:31
Ik lees kritiek op Van Moof en nu ook op Tesla.
Het zijn wél de vernieuwers die de markt opschudden. Vernieuwers die hun nek uitsteken.
Ach, het nieuwe dat een fiets uit twee driehoeken en een vork moet bestaan en men verder niet teveel poespas wil zien? Da's marketingtechnisch best leuk neergezet en daar kunnen anderen wellicht best van leren, jammer dat de kwaliteit en aftersales niet zoveel aandacht kregen.
En verdient men na 1x een goed idee en daarna een reeks wonderlijke besluiten dan ook eeuwige roem, het eeuwige leven als
bedrijf en geen kritiek? Ik denk van niet.
Tesla is overigens ook niet briljant in aftersales, heeft ook de nodige hiaten in bouwkwaliteit. Maar is beursgenoteerd en heeft een wereldwijde schare aan fans die er bijna tot in het religieuze aan toe in geloven. Die hebben nog wel een stuk meer wonderlijke besluiten nodig voordat ze richting afgrond gaan verwacht ik.
Wat het voor het milieu doet zal op de lange termijn wel wat zeggen. Want al die accu's moeten toch ook weer ergens naartoe. Ik vind ze best wel snel in capaciteit afnemen, zeker wanneer men veel snellaadt en veel naar 100% vol laadt. Maar ja, je kreeg van Tesla een tijdje levenslang gratis snelladen bij Superchargers bij aanschaf van zo'n auto, waarom zou je dan gaan betalen voor langzaam laden?
En zo'n ding in een container met water laten zwemmen bij schade onder toezicht van de brandweer is ook niet bepaald goed voor het milieu
Of het op de lange termijn een goed idee blijft om honderden kilo's accupakket mee te gaan zeulen voor lange afstanden weet ik ook niet. Voor korte afstanden in een compact autootje met niet teveel accu misschien best leuk, maar prediken we hier dan niet juist om dan gewoon de fiets te pakken?
Maar ach, laten we Tesla hier achterwege laten. Er is wel een eigen topic te schrijven over electrische automobiliteit. Of dat plaats dient te vinden op een fietsreizigersforum valt te betwisten
Tot die tijd steek ik de open haard nog wel even aan:
viewtopic.php?p=410614#p410614