Ik heb op 10 december j.l. gereisd in een splinternieuwe trein, met een fietscompartiment waarvan eerder een foto gepost is ( met het fietsicoon op de vloer) Het zou kunnen dat vanwege de sneeuw en de chaos op het spoor de NS mss een test-exemplaar vd ICGN of een trein met een soortgelijke inrichting heeft ingezet.
Aan beide zijden zijn klapstoelen; omdat de deuropening wijder is dan van oudere treinstellen denk ik dat aan de ene zijde (met de trap naar de bovenverdieping) een schot is geplaatst waarvan ik aanneem met de bedoeling te voorkomen dat voor de deuropening een half fietswiel staat. Daar zijn 3 klapstoelen; deze ruimte is ca. 1.50 m lang. Als fietsen er om en om gestald worden kunnen er 2 fietsen staan met het stuur dwars.
Aan de overzijde waren dacht ik 4 klapstoelen, lang genoeg voor 3 fietsen.
Aan beide zijden zijn klapstoelen; omdat de deuropening wijder is dan van oudere treinstellen denk ik dat aan de ene zijde (met de trap naar de bovenverdieping) een schot is geplaatst waarvan ik aanneem met de bedoeling te voorkomen dat voor de deuropening een half fietswiel staat. Daar zijn 3 klapstoelen; deze ruimte is ca. 1.50 m lang. Als fietsen er om en om gestald worden kunnen er 2 fietsen staan met het stuur dwars.
Aan de overzijde waren dacht ik 4 klapstoelen, lang genoeg voor 3 fietsen.