Een beetje flauw, maar: Versandfertig in 140 TagenWim schreef: ↑ma 27 feb, 2023 11:30Maar het kan ook goedkoper: bij Meilenweit in Bochum betaal je voor een eenvoudig maar goed opgebouwde fiets met een net stalen frame iets meer dan 1000 euro: https://www.meilenweit.net/Intec-M1-Rei ... e/36004.19
Op Fiets.nl is er veel gesproken over de levertijd van nieuwe fietsen. Er is een soort 'insider' kennis dat een paar hele grote spelers in de knoei zitten met teveel frames en te weinig onderdelen voor afmontage van complete fietsen. Ik zie bij het surfen naar modellen betaalbare fietsen dat fietsen die voorheen met Shimano werden afgemonteerd nu met b.v. Suntour worden afgemonteerd. En elke fabrikant heeft wel ergens een regel over: afmontage kan afwijken van specificatie op website.
En dan kan het ook nog gebeuren dat je in oktober 2021 een fiets ongezien bestelt voor 1430 euro. Tijdens het wachten de prijs wordt verhoogd en als je daar niet mee akkoord gaat, gaat levering niet door gaat. Uiteindelijk heb ik 1630 moeten betalen bij aflevering eind januari 2022. Nou ja, fiets opgehaald en na 500 meter al een glimlach op mijn gezicht met nog 50 km naar huis. De prijs vergeet je ook snel.
Rohloff lijkt wel gewoon volop leverbaar. En hoe Gudereit een fiets met Rohloff en Gates riem kan leveren voor 3000 euro is mij een raadsel. Ik krijg de indruk dat Duitse fietsmerken goedkoper kunnen inkopen en dat voordeel doorgeven.
Ik ben heel benieuwd hoeveel fietsen M-Gineering nog daadwerkelijk maakt per jaar? Omdat je daar altijd naar verwijst. Als hij nog maar zin heeft 4 fietsen per jaar in elkaar te lassen/solderen is het een lot uit de loterij of je daar aan een fiets kan komen.
Windcycleworks heeft b.v. van 2014 tot recent al 80 frames/fietsen afgeleverd als de Wind80 de laatste is. Dat is 10 per jaar.