Hoi allemaal,
Sinds kort lid van dit mooie forum. Wat een schat aan informatie is hier te vinden!
De reden van mijn lidmaatschap ligt waarschijnlijk wel aardig voor de hand, er zit sinds kort een fietsreis in de planning. Wij gaan fietsen in Azië!
Al aardig wat tijd doorgebracht in dit deel van de wereld. Maar dan met een flink gevulde rugzak. We voelen ons er gewoon heel erg op ons gemak.
Op dit moment dansen er allerlei, vragen, scenario’s en opties door mijn koppie. Vaak ook technische vragen, maar die stel ik later nog wel als dat nodig is. Eerst maar even de focus op de basis! En omdat een fiets een behoorlijk essentieel onderdeel is van een fietsreis, begint daar mijn eerste vraag.
Wat is verstandig? Hier (2e hands) kopen en meenemen met het vliegtuig of daar een fiets kopen? Eerlijk gezegd nooit aan dat laatste gedacht. Maar hier al diverse positieve ervaringen gelezen over fietsenwinkels in Bangkok
https://www.probike.co.th/en en Chiang Mai (Triple Cats lijkt wel oké).
Al wel een simpel pro’s en cons lijstje gemaakt, maar als absolute ‘fietsreis-maagd’ is elke tip of advies welkom.
Hier kopen
+ veel keus uit merken (ook op marktplaats veel te vinden)
+ fiets op maat af stellen en inrijden
- best prijzig (ook op marktplaats)
- Gedoe met verpakken
Daar kopen
+ prijs
+ geen gedoe met dozen
- inrijden en afstellen kost meer tijd
- Aanbod is onbekend en erg lastig in te schatten
We zoeken
3 degelijke en tegelijkertijd soepele fietsen die ons een paar maanden dagelijks naar onze volgende bestemming brengt (nou ja, dat trappen doen we dan nog wel zelf natuurlijk). Liefst zonder ons al teveel zorgen te hoeven maken. En die relatief eenvoudig te repareren is (door een lokale fietsenmaker).
Alvast bedankt voor het meedenken en jullie reacties. Kijk er naar uit!
Met vriendelijke fietsgroeten,
Don