Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Let wel op dat de breedte hetzelfde gemeten wordt. Aan de binnenkant is het meest gangbaar, maar sommigen doen het dan weer aan de buitenkant. Dan kun je best wel eens appels met peren vergelijkenByciclette schreef: ↑vr 10 feb, 2023 22:10Nu vind ik wielen, maar de velgen zijn bijna 6 mm smaller dan de originele in mijn fiets nl 19,2 t.o.v. 25 mm. Levert dat problemen met de remmen op? Weinmann 500.
Ik zie je al helemaal naar je schuurtje scharrelenLeon schreef: ↑za 11 feb, 2023 12:363 mm aan de kant gaan, 1,5 mm per zijde, is noem ik geen uitbuigen. Uitbuigen noem ik het als de vervorming pemanent wordt. Ik heb net in het schuurtje eens voor de grap aan een oud rijwielstalen frame getrokken en kon de achterpatjes zo 2 cm (!) uit elkaar trekken zonder dat er verder iets gebeurde. Het veerde gewoon weer terug. Niet dat ik dat aanraad.
Het frame van Columbus Thron buizen was iets weerbarstiger maar een cm was ook geen probleem. Laat staan 3 mm.
135mm QR in een 148x12 Boost steekas frame hier. Eerst terug naar 141mm QR met andere dropouts in het frame en de overige 6mm voor het snelspannertje. Het arme ding