Hallo Leon, inderdaad de bekende Waalbrug van Nijmegen, maar ik moest eerst de Pr. Mauritssingel in Google Maps opzoeken en die blijkt heel verderop in Lent te zijn....
De
vorige keer dat ik ooit op deze Waalbrug heb gefietst was in 1969, de brug had een donkergroene kleur (veel mooier) en het dorp Lent lag nog mooi in het groene landschap. Die kerktoren. Het fietspad toen nog smal. Ik herken de overkant nu haast niet meer. De "bypass" van de Waal, overal nieuwbouw en meer drukke wegen. Zucht....
Ik ging met de trein naar Nijmegen en terug vanuit Arnhem. Vandaar dat ik onderweg Zutphen heb gezien.
De volgende is voor jou.
willem.m schreef: ↑wo 14 dec, 2022 22:10
Maar wel respect hoor, om in dat waterkoude weer van afgelopen weekend zo'n stuk te fietsen!
Gewoon warm kleden en ik had de (zwakke) wind mee. Wollen muts onder de fietshelm. Twee paar handschoenen. Agu-regenjas over m'n gewatteerde lange jas. Het was maar 43 kilometertjes.
Toen ik nog werkte, fiets ik het hele jaar door 20 kilometer per dag, ook als er sneeuw ligt, al 40 jaar!
Maar dat is helemaal niets bij vergeleken wat ik een tijdje terug in ons tijdschrift De Wereldfietser heb gezien: kamperen in de sneeuw en een fiets vol met klodders sneeuw in de wielen en de ketting. Echt extreem.