door
Jurr » za 03 dec, 2022 10:32
CarlW schreef: ↑za 03 dec, 2022 09:22
Merkwaardig is dat de Ogre klassieke QR dropouts heeft vooraan en een steekas achteraan.
Surly had vast nog wat meer vorken op voorraad toen de frames al op waren
Een toekomstig modeljaar zal waarschijnlijk wel een keer naar steekas voorop gaan ook.
Ik hou de 2° hands-sites wel in de gaten maar veel van die wielen hebben slechts 28 spaken, 36 zie je nooit.
28 is veelal race, licht gravel en lichte mountainbikes. Op meer bikepacking georiënteerd gravel en zwaardere mountainbikes en E-MTB's kom je wel vaker 32 tegen. 36 is daar een zeldzaamheid, en mocht er onderweg op reis wat mee gebeuren dan misschien ook lastig lokaal te verkrijgen? Dat maakt dat ik bij 32 ben gebleven.
Maar ik kijk wel op van die velgbreedte van 40. Waar is dat goed voor? 60 mm noem ik al heel breed wat banden betreft, denk niet dat ik daar over zal gaan.
Met al die E's in
heeeeel breed ging ik ervan uit dat je met ergens tussen 65mm en 75mm brede banden wilde gaan rijden, zodoende mijn 40mm velgbreedte suggestie. Als je toch niet bredere banden dan 60mm gaat monteren kun je met een velg met 25mm à 30mm interne breedte ook prima voldoen en die 40mm lekker links laten liggen
Mocht je in die velgbreedte bij 36 spaken willen blijven, kijk bijvoorbeeld eens naar Velocity. En ook Ryde en DT Swiss hebben nog wel wat opties. Bij RAD15 kan zelfs je eigen gewenste spaakpatroon laten boren. Die website is echter niet helemaal up2date, bij hun buren van Elan op de website staan de huidige mogelijkheden.