willem.m schreef: ↑wo 24 aug, 2022 20:52
Ja en nee. Men plant dit bewust tijdens de vakantieperiode, zodat zo min mogelijk werkende mensen (die niet vanuit thuis kunnen werken) er hinder van ondervinden. Juist in de zomervakantie zullen veel buschauffeurs elders diensten draaien dan wel ook op zomervakantie zijn.
Ook is dit onderhoud al lange tijd vooruit gepland, jaren las ik hier net. Dan vind ik het raar dat je als NS niet ook ruim van te voren vervangend vervoer vastlegt. Dat had gekund zodanig om de personeelsschaarste voor te zijn, zou je denken.
Tot slot schrijf je in verband met de werkzaamheden van Prorail iets over lagere productiviteit als gevolg van lange tijd thuis werken. Vind je drie weken lang? Ik niet.
Drie week is lang ja bij ons werk. Dan mis je veel interactie in de samenwerking, trainingen die lastig op afstand te volgen zijn, enz. Die dingen verschillen per werk en per persoon, dus je eigen ervaring kan je niet toepassen op een ander, ook al heeft ie toevallig ook een kantoorbaan.
Nu stop ik, want ik ben op vakantie en eigenlijk blij om even niet in de Klage Landen te vertoeven.
Ik vind het een zinnige discussie. Als je het zelf maar een klaagdiscussie vindt, staat het je volledig vrij het draadje over te slaan, en lekker van je vakantie te genieten.
Shorttrack schreef:
Zolang we onze woede en frustratie maar niet allemaal uitoefenen op de conducteurs of plaatselijke mederwerkers.
Ben acht jaar postbode geweest en heb veel geklaag moeten opvangen. Heel erg vond ik dat niet zolang men maar enigsins vriendelijk bleef en luisterde naar wat ik erover kon zeggen.
Maar dat gebeurde helaas niet altijd.
Frustratie botvieren op personeel op de werkvloer en doen alsof die alle schuld hebben aan de situatie is inderdaad heel onbeschaafd en kansloos. Toch houd ik ook niet mijn mond als ik iets te gek vind worden en probeer respectvol aan te geven wat me niet zint. Als je nooit feedback geeft verandert er nooit wat.