Deze is ook mooi heeft de ANWB vergeten te vernieuwen.
oude betonnen op de Holterberg .
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Jeetje, die vierkante betonnen ANWB-paddenstoelen op één poot ken ik nog van vroeger, maar totaal vergeten....!martinderoo schreef: ↑ma 27 jul, 2020 08:18Deze is ook mooi heeft de ANWB vergeten te vernieuwen.
oude betonnen op de Holterberg .
Leuk Raad plaatje! Ergens in oost Groningen?
De foto van de paardenvordering kan zo naar het Archief Gooi- en Vechtstreek. De gevorderde paarden zullen van de Gooise boeren, de Erfgooiers, geweest zijn. De paarden zullen in de inmiddels bebouwde Bijvank en Huizermaat gestaan hebben.Martin E. van Doornik schreef: ↑vr 11 okt, 2019 22:45Zoals deze hier? Ook in Blaricum, Huizerweg hoek Naarderweg.wim59 schreef: ↑vr 11 okt, 2019 20:10Heeft er nog iemand een foto van een wegwijzer met zo’n (oranje?) bordje Amsterdam er boven?
Als ik het goed heb dateren die bovenbordjes van rond 1928, toen de Olympische Spelen in Amsterdam waren.
Ik herinnner me uit mijn jeugd zo’n bord in Hellevoetsluis. Maar dat zal er vast niet meer staan.
101. Wegwijzer tegenover Bellevue-kl.jpg
Jullie hebben de andere Blaricumse wegwijzer met mijn ouderlijke huis op de achtergrond al gezien. Hier dezelfde wegwijzer op 16 januari 1972 in tegengestelde richting vanuit mijn huis gefotografeerd, maar nog wél met het oranje Amsterdam-bordje erop.
Dorpsstraat 16 januari 1972-kl.jpg
Hieronder een foto vanuit mijn huis (maar andere raam) tijdens de oorlog, waar de paarden door de NSB werden gevorderd. Mijn vader maakte deze foto. Uiterst rechts staat nog dezelfde wegwijzer en, moeilijk te onderscheiden, was het oranje bordje toen al aanwezig.
Paardenvordering door NSB-kl.jpg
Kwam me al bekend voor https://forum.wereldfietser.nl/viewtop ... 20#p366318Martin E. van Doornik schreef: ↑za 27 aug, 2022 09:15Gisteravond bij toeval aangetroffen naast de kerk van Noordbroek: