Wat wil je dan?Shorttrack schreef: ↑di 23 aug, 2022 20:47Naar mijn observatie zijn er vooral veel meer zondagsfietsers op de baan. En ook mensen die met e-bike naar het werk fietsen.
De zondagsfietsers proberen op het veel te smalle fietspad (voor de hoeveelheid fietser althans) toch gezellig te fietsen. Maar dat lukt voor geen meter want je kunt amper naast elkaar fietsen en er is constant tegenkomend verkeer.
De woon-werk fietsers op een e-bike proberen grotendeels te alle tijden 25 te fietsen. Waardoor gevaarlijke situaties ontstaan.
Dat gezegd begrijp ik de wanhoop en frustratie wel. Want het fietspad is 1 meter breed. En er komen dagelijks een paar duizend fietsers overheen. En allemaal tijdens de spituren uiteraard.
Dat is dan geen massatoerisme maar wel een massa volk. En dat grotendeels door de e-bike. Want op weg naar mijn werk is toch zeker 75% e-bike dat ik tegenkom.
De gewone fietsen worden grotendeels bereden door studenten. Al zie ik er daar ook al (naar mijn mening) veel met een e-bike.
Al die mensen die in jouw ogen te gezellig op fietspaden fietsen of in jouw ogen te hard fietsen of te elektrisch fietsen verbieden daar te zijn wanneer jij langskomt?
Ik zou ook wel eens willen dat ik niet in de rij hoef te staan voor een kassa of waar dan ook waar veel volk op afkomt, maar we wonen nou eenmaal met heel veel mensen op een klein oppervlak en dan zal iedereen wat moeten inschikken.
Onderbouwing: zie mijn onderschrift.