Ik begin me steeds eenzamer en onbegrepen. Tergelijkertijd voel ik me ook veel fitter.
Per toeval zijn meerdere vrienden van plan een nieuwe fiets te kopen. Want ze willen met de fiets naar het werk gaan. De meeste wonen en werken in dezelfde stad.
Ik hoef helaas al niet meer te zeggen wat voor soort fiets dat gaat worden.
Als ik de opmerking maak dat het máár 2km enkel wordt ik stilzwijgend aangekeken.
Nu heb ik zelf ook een e-bike maar heb nooit echt geweten waarom ik die gekocht heb. Vooral mijn vriendin was van mening dat als je in deze tijd een nieuwe fiets koopt, dat sowieso een e-bike is. Waarom weet ik niet. Dat is gewoon zo in deze tijd misschien? Ofja, 'misschien'? Het is gewoon zo. Al mijn vrienden op 1 na hebben een e-bike.
"Maar jij bent topsporter geweest" zeggen ze dan tegen mij. Topsporter???? Dat klopt maar dat is ondertussen wel al meer dan 15 jaar geleden. Ben nog altijd de fitste van mijn vrienden maar dat doet er niet toe.
2KM!!!!! 2KM!!!!!! Dat kun je zelfs te voet doen iedere dag. Als ik ze eigenlijk al letterlijk sta uit te lachen beseffen ze toch de ernst van de zaak. Maarja, toch kopen ze allemaal een e-bike om naar hun kantoorbaan te fietsen.
Ik krijg dan wel een voorzichtig complimentje wanneer ik met mijn gewone fiets vlotjes mee kan aan 25km/h maar ze vinden mij ook haast knettergek.
Ik heb het over vrienden die vroeg iedere dag door weer en wind 10km enkel naar school moesten fietsen op een gewone fiets. Niemand die toen moe thuis kwam. Dst zijn ze allemaal vergeten denk ik.
De e-bike kan zeker een goede optie zijn hoor. Als ik ergens naartoe fiets dat redelijk ver is en ik wil niet bezweet aankomen dan neem ik de e-bike ook. Heb hem nu toch dus zal hem ook gebruiken. Maar die vrienden van mij hebben daarvoor gewoon een auto.
Ze willen wat fitter worden zeggen ze dan. Dus met de fiets naar het werk.
De mindset is toch echt volledig veranderd. En ik zeg eerlijk dat ik in de jaren op mijn e-bike ook merkte dat ik toch niet snel naar een gewone fiets zou grijpen.
Het doet toch wat met een mens. Maar ben blij dat ik weer een gewone fiets heb. Want voel me echt fitter en ik zie mijn lichaam ook fitter worden.
De e-bike zie ik meer als een vette hap tijdens mijn dieet. En dat moet zeker kunnen. En als dat niet kan doe ik het toch.. maar zo'n pak frieten smaakt toch beter na wat echte inspanning