door
livino » ma 01 aug, 2022 13:31
Bedankt voor alle reacties en ideeën alvast.
Leon schreef: ↑zo 31 jul, 2022 09:42
Geen. In mijn fietsenhok heb ik geen ruimte om de fietsen anders te plaatsen dan naast elkaar. Zoveel ruimte besparen die systemen namelijk niet. Boven fietsniveau heb ik schappen gemaakt voor allerlei andere dingen. Als ik mijn fiets rechtop zet bevindt het stuur zich zo'n beetje midden in de ruimte, precies waar ik het niet wil. Maar als je ergens een nis over hebt waar je fiets precies verticaal in zou passen dan is het natuurlijk anders.
Ik heb een kelderhokje waar ik mijn fiets wel verticaal moet parkeren. Goed dat je me eraan herinnert dat er idd weinig ruimte voor iets anders zal zijn, maar dat zou momenteel dus wel moeten lukken. En later wordt het creatief zijn met ruimte, indien nodig
Bedenk ook dat de systemen waarbij de fiets tegen de muur hangt niet geschikt zijn om aan de fiets te klussen omdat je niet gemakkelijk aan de andere kant kunt of omdat ze niet geschikt zjin om enige kracht op de fiets uit te oefenen; daarvoor blijft in de link dan alleen de fietslift over.
Maakt niet veel uit. Die ruimte heb ik sowieso niet in dat hokje.
Bij de Sports Velo Wall Rack 2D - een mond vol - weet je denk ik vrij zeker dat je fiets ooit van de muur af komt vallen, tenzij je in de galerie woont.
Hmmmm... iets zegt me dat ik die dan maar beter niet koop
Bedankt voor de tip, maar mijn fiets heeft een spatbord...
DeFiets schreef: ↑ma 01 aug, 2022 11:19
Ik had een speciale fietsophanghaak van BBB, die was krom voordat ik er lang gebruik van gemaakt heb.
Daarna naar de
Hornbach, aan deze haken hangen al weer jaren mijn fietsen. Ik heb er 3, verspringend in hoogte aan een bakstenen schuurmuur. Heeft nog nooit een krimp gegeven en dat voor iets meer dan 4 euro.
Nadeel: het rode stuk 'beschermplastic' was al snel stuk, vervangen door een stuk binnenband.
Bedankt voor de tip. Ik zag idd de iets duurdere haken met degelijke bescherming voor de velg en de goedkopere waar ik dan allicht zelf nog iets aan moet fabriceren om de velg te beschermen. Dan is knutselen met binnenband een goed idee.
HenkS schreef: ↑ma 01 aug, 2022 12:53
Er hangen hier een aantal fietsen verticaal in de garage. Voorwiel omhoog. De haken zijn van het merk Mottez en zijn gekocht bij de Praxis. Per stuk wel 5,- euro. Het hangt al zeker tien jaar zonder problemen.
Tx. Voor 5 euro gaan we niet moeilijk doen
Lieven