Als je een sterkere motor wil hebben zal je ook een accu met meer vermogen moeten hebben. Of een reserve bij je steken.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Als je een sterkere motor wil hebben zal je ook een accu met meer vermogen moeten hebben. Of een reserve bij je steken.
Aangezien de achterwiel motor van de ts niet geschikt was om een heuvel op te fietsen, dacht ik dat hij wel zou begrijpen dat ik daarmee niet elke achterwielmotor bedoel.Leon schreef: ↑wo 27 jul, 2022 13:07Dat lijkt me te generaliserend. We hadden hier laatst een E-bike met achterwielmotor te leen en even proberend op de plaatselijke helling liet het ding, met 8 versnellingen, het toch behoorlijk afweten bij het stukje helling van 7%. M.a.w. dan moest je in het laagste verzet van die fiets toch meer kracht leveren dan waar je zo'n fiets voor koopt. Ik had daarbij zelfs geen bidonnetje bij me.
Meerdere motoren kunnen worden voorzien van handgas.
Ik begrijp de opmerking wel. Je moet bij een middenmotor weldegelijk druk op de trappers zetten. Constant anders valt de motor direct uit. Bij een achterwielmotor hoeft dit niet. Zolang de trappers rond gaan duwt de fiets je vooruit.spoorzoeker schreef: ↑do 28 jul, 2022 21:55Je opmerking over de meer krachtige aanzet van een achterwielmotor begrijp ik niet.
Een middenmotor van Shimano springt weg als je er maar naar kijkt.
Je moet hem wel even met een app in de sportieve stand hebben gezet.
Dat krijg je als er na de openingspost gelijk een hele horde betweters met het onderwerp aan de haal gaat.
Dat is dan enkel voor de eerst meters. Want een naafmotor kan bereden worden zonder pedaaldruk uit te oefenen. Enkel het rondgaan is dan al voldoende.
Omdat dat niet de bedoeling is van een e-bike. Ook wettelijk, denk ik. Maar dat zou ik moeten opzoeken.Shorttrack schreef: ↑za 27 aug, 2022 20:55Op mijn ebike met achterwielmotor kan al wiegende vooruit komen. En dat dat gaat maar over een 20 graden denk ik. Zolang de sensor maar getriggerd word gaat de fiets vooruit. Dus met minimale beweging toch goed vooruit gaan. Dat zal bij een middenmotor nooit lukken.
Dat is natuurlijk iets waar je niet echt omheen kunt. Zo werkt de trigering van een naafmotor nu eenmaal. Bij de postfietsen met voorwielmotor en onze bakfiets met achterwielmotor is het ook mogelijk. Dus ik denk dat (bijna) alle fietsen met naafmotoren dat wel zullen hebben.Leon schreef: ↑za 27 aug, 2022 21:24Omdat dat niet de bedoeling is van een e-bike. Ook wettelijk, denk ik. Maar dat zou ik moeten opzoeken.Shorttrack schreef: ↑za 27 aug, 2022 20:55Op mijn ebike met achterwielmotor kan al wiegende vooruit komen. En dat dat gaat maar over een 20 graden denk ik. Zolang de sensor maar getriggerd word gaat de fiets vooruit. Dus met minimale beweging toch goed vooruit gaan. Dat zal bij een middenmotor nooit lukken.