Persoonlijk vind ik vooral de teneur in de communicatie een beetje storend. Michiel zou ook zijn ervaringen met klanten die een zwabberende fiets ervaren kunnen delen en vragen of dit een beeld is dat door anderen wordt herkend (punt). Als je niet zeker weet of het aan de fiets ligt kun je je afvragen of je dat dan met de gebruikte stelligheid moet verwoorden. Als ik het artikel " wat is een goede vakantiefiets" lees krijg ik vooral de indruk dat het gewoon niet zo botert tussen beide partijen, het ademt frustratie. Op basis van de teneur had het ook "wat is een goede vakantiefiets - geen idworx" kunnen heten. Ik vind dat persoonlijk niet zo sterk en sjiek, je kunt er ook gewoon voor kiezen te schrijven wat je belangrijk vind in een merk/fiets en aangeven dat je daar je assortiment op hebt ingericht.
Een aantal passages vind ik ook niet zuiver weergegeven. Zo wordt gesuggereerd dat de carbon Idworx velgen niet goed zijn omdat bepaalde banden er met de hand niet af te halen zijn. Dit ligt veel genuanceerder en op basis van zijn ervaring moet Michiel dat ook weten. Schwalbe staat erom bekend dat de diameter nog wel eens wil variëren en banden vaak strakker zijn dan van andere merken. Dat zorgt bij bepaalde (behoorlijk wat) tubeless ready velgen voor een strakke passing (en inderdaad ook bij de carbon Idworx velgen). Om Lars (op het MTB forum) te parafraseren; een te strakke Schwalbe is geen graadmeter om een uitspraak te doen over toleranties van een tubeless velg. Het punt waar ik wel in mee kan gaan is dat het wellicht niet de beste optie is om deze velgen standaard met Schwalbe's te leveren (of de keuze te bieden, de klant te informeren). In tegenstelling tot de stelling in het artikel lukt het mij wel (met enige moeite) om ze met de hand eraf te krijgen, maar ik kan me ook voorstellen dat het anderen niet lukt of snel de indruk ontstaat dat het onmogelijk is.
Ik ben overigens gewoon een fietser (op een Idworx). Persoonlijk heb ik goede ervaringen met de service. Mijn fiets is in coronatijd, toen veel partijen al lang en breed leveringsproblemen hadden, nagenoeg conform reguliere planning geleverd en Idworx heeft mij direct en uitstekend, zelfs in het weekend, geholpen met een aantal issues (dealer kant).