door
Leon » wo 23 mar, 2022 11:33
Leon schreef: ↑wo 09 mar, 2022 09:35
Mijn zoektocht naar schoenen is gelijk aan een zoektocht naar een winkel. Ik moet meestal 10 paar passen voordat ik een paar heb dat lekker zit. Online shoppen is dan echt niet meer leuk.
Omdat het aantal fietsschoenen in mijn maat bij twee Decathlonvestigingen precies nul was*, nog afgezien van de vraag wat voor fietsschoenen het überhaupt zouden zijn of of ze lekker zouyden zitten én omdat het aantal niet-wielrenschoenen bij de enige grote andere fietsenwinkel binnen 50 km afstand die ik ken - Salden - ook precies nul was, nog afgezien of ik ze leuk zou vinden en of ze er in mijn maat zouden zijn, heb ik besloten dat fietsschoenenwinkels voor wat mij betreft niet meer bestaan.
Om enige kans te hebben op succes heb ik het dus maar weer bij Shimano gehouden en heb ik meteen twee paar besteld. Normaliter heb ik maat 45, dus ik heb 46 en 47 besteld. Het is maat 47 geworden. De andere moeten nog terug naar Bikester. Hopelijk lukt dat.
Het zijn deze:
https://www.bikester.nl/shimano-sh-et3- ... d=G1286961
Voor 63 euro zijn het geen topschoenen, maar ik hoop er weer een tijd mee vooruit te kunnen. Deze zijn SPD-loos en 100 g per stuk lichter.
Positief voor Bikester op dit moment is dat de voorraadaanduiding daadwerkelijk lijkt te kloppen. Toen in de schoenen bestelde stond er bij mijn maat "nog één paar beschikbaar". Op dit moment staat er "uitverkocht". De voorraadwaarschuwing was dus geen lokkertje.
*: Idioot dat de rekken letterlijk vol hangen met schoenen in maat 37 tot en met 44 en alles wat groter is volledig is uitverkocht.