veel mooie en gezonde kilometers
groetjes andries
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Een mooie en goede fiets!
Een paar dingetjes:Leon schreef: ↑do 24 feb, 2022 10:36Een paar dingetjes:
# De stuurtas hantg een beetje op half zeven tegen de stuurpen aan. Zo gaat de tas of de lak slijten. Kennelijk zit er iets niet lekker met de ophanging? Is het er een met een kabeltje?
# Van die geveerde zadelpen is het de vraag of je hem wel nodig hebt. Dikke banden heeft je fiets al. Waar je woont zijn de wegen best goed en als je op vakantie bent heb je tassen achterop die voor extra comfort zorgen. De pen kost je wel wat snelheid.
# Het Margura-hendeltje bij de achterrem vind ik in een vraamde positie stan. Nu ben ik geen Magura-kenner. Kunnen de kenners op dit forum er even naar kijken?
Heb er nog wel zo'n Suntour NCX liggen met zoveel speling dat je er van bovenaf gezien je zadel van 11 naar 1 uur kunt draaien na 10.000km...nicolevelo schreef: ↑do 24 feb, 2022 13:28
- verende zadelpen is van goede kwaliteit en zeker een meerwaarde
Af en toe en drupje olie op de scharniertjes doet wonderen.Jurr schreef: ↑do 24 feb, 2022 17:39
Heb er nog wel zo'n Suntour NCX liggen met zoveel speling dat je er van bovenaf gezien je zadel van 11 naar 1 uur kunt draaien na 10.000km...
Als er dan toch een verende pen op komt, doe mij maar een Thudbuster.
Al heeft Pilot tegenwoordig ook weer een andere waar ik laatst bij Saint Christopher ook wat over las.
Dit is een nieuw geluid voor mij. Er zijn diverse keren topics geweest over sloten, over naar de supermarkt gaan op vakantie, e.d. en in mijn herinnering (heb het forum er nu niet op gecontroleerd) is nooit gemeld dat een beladen vakantiefiets is gestolen.bert sitters schreef: ↑vr 25 feb, 2022 06:57Er zijn ervaringen dat na een kort supermarktbezoek de vakantiefietsen met alle tassen erop waren verdwenen.
Dit valt voor mij ook onder bangmakerij. In Nederland neem ik wel alijd een stevig kabelslot mee om mijn fiets ergens aan vast te zetten, in het buitenland nooit. Ik zal mijn fiets echter nooit met volledige bepakking zonder zicht erop langdurig buiten parkeren.Er zijn ervaringen dat na een kort supermarktbezoek de vakantiefietsen met alle tassen erop waren verdwenen