Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Als er, zoals je aangeeft ("nul Shimano onderdelen") blijkbaar onderdelen van andere fabrikanten op zitten, zijn er dus andere fabrikanten op de markt actief, en is er geen sprake van een monopolie, maar van een oligopolie (https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Monopolie). Wel kan het zijn dat je Shimano als monopolist ervaart - een gevoel dus. En ja, Shimano heeft wel een behoorlijk dominante marktpositie.
Dat vroeg ik mij ook al af, maar ik was wat voorzichtig, want iedereen is altijd zo enthousiast over Surly. Van dat fancy knikje in staande achtervork moet ik ook niets hebben.Kan iemand mij uitleggen waarom dit model fiets zo bijzonder is ten opzichte van andere modellen van Surly en andere fietsenbouwers? Wat is er uniek en onderscheidend?
Dat de wachttijd voor de klanten 2 minuten korter wordt en dan nog maar 8 maanden, 3 dagen, 23 uur en 58 minuten is.
Dan heb je dus gewoon de verkeerde fiets voor je tocht. Deze fiets is duidelijk bedoeld om te gravelen in heuvelachtige gebieden.Kees Bakker schreef:En voor maar een enkel 32T kettingblad. Dus bij normale fietssnelheden gebruik je maar de 11-13-15. Lijkt me erg ongelukkig vanwege laag rendement en slijtage.Fedor schreef:Achter een 11-48
Dan heb je dus gewoon de verkeerde fiets voor je tocht. Deze fiets is duidelijk bedoeld om te gravelen in heuvelachtige gebieden.Kees Bakker schreef:En voor maar een enkel 32T kettingblad. Dus bij normale fietssnelheden gebruik je maar de 11-13-15. Lijkt me erg ongelukkig vanwege laag rendement en slijtage.Fedor schreef:Achter een 11-48
Surly maakt vaak onorthodoxe keuzes, die voor sommige aantrekkelijk zijn. Hun mtb-achtige lijn bevat heel wat geometriën en verschillende dropout opties. Deze heeft als ik het goed horizontale dropouts in combinatie met thru-axles, wat al niet zo veel voorkomt. Daarnaast zijn er algemene keuzes zoals veel boutjes om allerlei houders aan te bevestigen, staal als materiaal, volledig doorlopende buitenkabels, ... die voor veelfietsers aantrekkelijk zijn. En als laatste is het zo dat Surly framesets verkoopt en deze ook relatief makkelijk te krijgen zijn in Europa, aan een, enigszins, redelijke prijs.Bert van Sprang schreef: ↑vr 18 feb, 2022 09:41Dat vroeg ik mij ook al af, maar ik was wat voorzichtig, want iedereen is altijd zo enthousiast over Surly. Van dat fancy knikje in staande achtervork moet ik ook niets hebben.Kan iemand mij uitleggen waarom dit model fiets zo bijzonder is ten opzichte van andere modellen van Surly en andere fietsenbouwers? Wat is er uniek en onderscheidend?
Ik dacht ook meteen aan de Kona ULTD. Mooie fiets trouwens.bonkers schreef: ↑vr 18 feb, 2022 18:23lijkt mijn inziens verdacht veel op de Kona Sutra LTD;https://konaworld.com/sutra_ltd.cfm